jeg vil gerne lære at lave et online tekstbaseret spil, som: www.lightloop...

Tags:    programmering

User
Bruger #495 @ 30.10.01 11:40
HejZa..

jeg sidder i den situation at jeg har fundet et spil på nettet jeg syntes er sjovt, jeg har snakket lidt med webmasteren om hvilke programmer han har brugt og hvad for et sprog.. Det kom der dette ud af:

visual interdev and notepad++

i did use, javascript, html and asp to make warriors..

------

Altså, notepad++ og Visual interdev... (er der nogle der ved om det er freeware, og hvor det kan downloades..

Er der så nogen som kan give mig lidt hjælp med at lære de tre sprog: java, HTML & ASP, da jeg virkelig godt kunne tænke mig mit eget online multiplayer spil, hvor jeg er webmaster admin.. ^.^

PFT. Michael S.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>HejZa..

jeg sidder i den situation at jeg har fundet et spil på nettet jeg syntes er sjovt, jeg har snakket lidt med webmasteren om hvilke programmer han har brugt og hvad for et sprog.. Det kom der dette ud af:

visual interdev and notepad++

i did use, javascript, html and asp to make warriors..

------

Altså, notepad++ og Visual interdev... (er der nogle der ved om det er freeware, og hvor det kan downloades..

Er der så nogen som kan give mig lidt hjælp med at lære de tre sprog: java, HTML & ASP, da jeg virkelig godt kunne tænke mig mit eget online multiplayer spil, hvor jeg er webmaster admin.. ^.^

PFT. Michael S.</quote>

Hej med dig jeg er en lille nørd på snart 15 år o jeg har lavet hjemmesider siden jeg var 11 og det er der kommet noget rimligt ud af!!! jeg kan godt hjælpe dig med lidt af det du spørger om!!! men hvad vil du have mig til at hjælpe med i øjeblikket har jeg et suverent program på min computer som bare sture for vildt i både grafikken og designet + måden du skriver html på og html er jo rimlig nemt at skrive i :-)




User
Bruger #280 @ 30.10.01 16:41
<quote>HejZa..

jeg sidder i den situation at jeg har fundet et spil på nettet jeg syntes er sjovt, jeg har snakket lidt med webmasteren om hvilke programmer han har brugt og hvad for et sprog.. Det kom der dette ud af:

visual interdev and notepad++

i did use, javascript, html and asp to make warriors..

------

Altså, notepad++ og Visual interdev... (er der nogle der ved om det er freeware, og hvor det kan downloades..

Er der så nogen som kan give mig lidt hjælp med at lære de tre sprog: java, HTML & ASP, da jeg virkelig godt kunne tænke mig mit eget online multiplayer spil, hvor jeg er webmaster admin.. ^.^

PFT. Michael S.</quote>

hmmm....
det er vist et lidt størrer projekt.

notepad eller notepad++ er vel begge teksteditorer så det er bare at benytte en eller anden tekst editor.
VisualInterDev er den del af visualStudio, og er IKKE freeware, men kan købes med studenterlicens.
HTML så kig evt her:

www.html.dk eller www.webcafe.dk

også gældende for java. men der er også nogle ganske gode hæfter fra www.idg.dk til ca 48 kr.

for ASP vedkommende er det jo en teknologi som PHP, dog ikke platformsuafhængig, så det skal du finde ud af. Jeg har selv købt en glimrende bog om det fra Wrox
"Beginning Active Server Pages 3.0" men se igen på de links jeg skrev.
eller www.activeserverpages.dk.

Sidst men ikke mindst vil jeg da gerne se det spil du snakker om, så hvis du gider at sende et link??

Med venlig hilsen Rasmus





t