Lyd osv.

Tags:    programmering

User
Bruger #451 @ 28.11.01 16:12
Hejsa...

Jeg vil gerne vide hvordan man indsætter lyd og noget musik fra en CD. Jeg vil blive rigtig glad hvis jeg kunne hjælpes!! [Visual Basic 6.0]




Hilsen

Jakob Henner Pedersen
JHP



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hejsa...

Jeg vil gerne vide hvordan man indsætter lyd og noget musik fra en CD. Jeg vil blive rigtig glad hvis jeg kunne hjælpes!! [Visual Basic 6.0]




Hilsen

Jakob Henner Pedersen
JHP



Der er en del muligheder...

Den måske nemmeste mulighed er at benytte Microsoft Media Player ocx'en (kontrollen).

1. Inde under værktøjslinien og så "components/controls" skal du i bunden markere kontrollen der hedder Windows Media Player, filen hedder normalt "MXDXM.OCX", så skal du indsætte kontrollen (MediaPlayer1) i en form.

2. Indsæt så en knap (eks. command1.cmd) og knappens ".click"-funktion skal du indsætte følgende kode:

<pre>
MediaPlayer1.FileName = "c:\\mp3\\EksempelLydFil.mp3"
MediaPLayer1.Play
</pre>

NB.! I filename kan du bare ændre stien til der hvor din lydfil er...

--------------------------------

Til CD-afspilning har jeg denne mulighed:

1. Download denne eksempel cd-player (inkl. source, readme og hjælp):

http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowZip.asp?lngWId=1&lngCodeId=4129&strZipAccessCode=ODE%5F41293657 <b>NB.!</b>

2. Udpak filen (med WinZip) og afprøv den.

3. Kig efter hvordan koden er lavet og lær idéen, derefter kan du jo selv prøve at "efterabe" den...

--------------------------------


Håber det var hjælp nok! :)


Mvh.
Lars Haslev
:)</quote>


<b>Jeg glemte lige at sige: HUSK AT FÅ HELE ADRESSEN MED NÅR DU DOWNLOADER EKSEMPEL CD-PLAYEREN, Udvikleren.dk's automatiske link-opretning har glemt at få den sidste del af adressen med: nemlig: "5F41293657"</b>


Mvh.
Lars Haslev
:)



<quote>Hejsa...

Jeg vil gerne vide hvordan man indsætter lyd og noget musik fra en CD. Jeg vil blive rigtig glad hvis jeg kunne hjælpes!! [Visual Basic 6.0]




Hilsen

Jakob Henner Pedersen
JHP</quote>



Der er en del muligheder...

Den måske nemmeste mulighed er at benytte Microsoft Media Player ocx'en (kontrollen).

1. Inde under værktøjslinien og så "components/controls" skal du i bunden markere kontrollen der hedder Windows Media Player, filen hedder normalt "MXDXM.OCX", så skal du indsætte kontrollen (MediaPlayer1) i en form.

2. Indsæt så en knap (eks. command1.cmd) og knappens ".click"-funktion skal du indsætte følgende kode:

<pre>
MediaPlayer1.FileName = "c:\\mp3\\EksempelLydFil.mp3"
MediaPLayer1.Play
</pre>

NB.! I filename kan du bare ændre stien til der hvor din lydfil er...

--------------------------------

Til CD-afspilning har jeg denne mulighed:

1. Download denne eksempel cd-player (inkl. source, readme og hjælp):

http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowZip.asp?lngWId=1&lngCodeId=4129&strZipAccessCode=ODE%5F41293657

2. Udpak filen (med WinZip) og afprøv den.

3. Kig efter hvordan koden er lavet og lær idéen, derefter kan du jo selv prøve at "efterabe" den...

--------------------------------


Håber det var hjælp nok! :)


Mvh.
Lars Haslev
:)



t