C++ Hvad er det lavet i???

Tags:    programmering

Hvad er c++ egenlig lavet med??

Hvad er assemple og hvor kan man hente / købe det??



Gider i ikke skrive på min mail istedet for??

Please!!

Megaanden@hotmail.com



User
Bruger #927 @ 29.04.02 15:36
Gider i ikke skrive på min mail istedet for??

Please!!

Megaanden@hotmail.com


heyy i må også gerne skrive det her fordi jeg vil også gerne vide det



Gider i ikke skrive på min mail istedet for??

Please!!

Megaanden@hotmail.com

heyy i må også gerne skrive det her fordi jeg vil også gerne vide det


Først meningen med dette site er at alle skal have glæde af et svar!

Hvis jeg har forsået dit spørgsmål rigtigt, så vil du vide hvilket sprog programeringsproget c++ er lavet I?

jeg ved det ikke men jeg vil tro at det er C eller asembler!

mvh.
Thomas Christensen




C++ er en videre udvikling af C. Det er et objektorienteret programmeringssprog, delvist udviklet af en dansker.

Så har jeg bidraget med, hvad jeg ved.

/Mikl



C++ er som Mikl siger en videreudvikling af det lidt ældre sprog C. Det er udviklet af danskere Bjarne Stroustrup som arbejder hos AT&T Labs (så vidt jeg husker). C++ er en forkrotelse for C med tilføjelser. Jeg spurgte selv for ikke ret lang tid siden, hvad definitionen på at have lavet et programmeringssprog var. Svaret var at man egentlig ikke havde behøvet at udvikle den først compiler o.l. (dvs. ikke at skulle have programmret noget), men at man havde nedksrevet forklaringer om sprogets semantik, grammatik, hvordan forskellige ting fungerer, osv.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



Hvad er c++ egenlig lavet med??

Hvad er assemple og hvor kan man hente / købe det??



Svar: Ret softwaremessigt er en computer delt op i mange lag. Noget er det man kalder lavniveau-sprog andet er højniveau. C++ og C går under betegnelsen højniveau og assembler er lavniveau.

Det 'sprog' der er mest lavniveau er det man kalder maskinkode og det er ikke andet en 0 og 1 taller. på niveauet over finder du så det man kalder assemblerkode.
I assemblerkode kan man faktisk grundlæggendene ikke andet en at lave end + og - (add/sub) på nogle værdier. Udover det kan man flytte værdier fra et register til et andet (push/pop). Sproget er ikke for begyndere og kan gi grå hår i hovedet p alle fordi det er svært at overkue måske 100.000 små operationer og få det til at blive et helt fejlfrit program.
Desuden er de programmer lavet i assembler ofter meget hardware afhængig, fordi de registrer man har i de forskellige cpu'er ikke er helt det samme - så noget der virker på en pc kan brage ned på en anden.
Fordelen ved assembler er at du selv har helt styr på hvordan du tilgår hardware og kan herfor optimere dine programmer så de bliver superhurtige ;)

Helt overfladisk fortalt (Og jeg er heller ikke helt nede i teknikken hehe).....

Jeg tror nok C er lavet i assembler, er ikke helt sikker men det leger vi lige.
Hvis du laver et program i f.eks. C++ og compilerer det, så vil det blive omdannet til assembler og derefter til maskinkode som er det din pc forstår.
Grunden til at man har højniveau sprog er for at gøre det nemmere/hurtiger/billigere at programmere ikke andet + de nye sprog som java og .dot der både tilstræber at være hardware og software (hvilken platform det skal køre på) uafhængige.



Hvad er c++ egenlig lavet med??.


C++ kan i princippet være lavet i alle programmeringssprog..
Hvis man er stædig nok kan man godt lave en C++ compiler i PHP eller ASP.. men så har man for meget tid og bør finde en hobby.

Den allerførste C compiler var formentlig lavet i assembly.. (da man ligesom ikke havde andet)
(og her antager jeg så at C var en af de første formelle sprog, hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet..jeg ved det ikke.. det kunne lige så godt have været Basic eller noget andet, i hvilket tilfælde man nok havde brugt det til at lave C i. )

I dag laver f.eks. Microsoft deres Visual C++ i tadaa Microsoft Visual C++

/Rybon



t