Linux programmering

Tags:    programmering

User
Bruger #683 @ 12.06.02 17:42
.:: Death Killer ::.



hvilket programmerings sprog bruger LINUX.



.:: Death Killer ::.



hvilket programmerings sprog bruger LINUX.


Jeg mener de bruger C. Windows bruger vist også det.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/




User
Bruger #55 @ 12.06.02 22:46
hvilket programmerings sprog bruger LINUX.


Øhh hvilket det bruger eller hvilket du kan bruge i linux ?
Linux er skrevet i C
du kan hente compilere til næsten alle sprog på linux.



User
Bruger #683 @ 13.06.02 13:14
Hvilke sprog kan man så bruge. Og hvilket program skal jeg bruge for at lave det.



User
Bruger #683 @ 13.06.02 13:16
Kender i nogle links til Linux programmering ( så jeg kan vide lidt om programmerne man bruger til at programmere.




Kender i nogle links til Linux programmering ( så jeg kan vide lidt om programmerne man bruger til at programmere.

Prøv www.Linux.dk
Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/




User
Bruger #55 @ 13.06.02 16:32
Hvilke sprog kan man så bruge. Og hvilket program skal jeg bruge for at lave det.


Prøv at tage et kig her :)
http://www.sslug.dk/linuxbog/program/bog/index.html



Delphi kan! Men mest beregnet er hvis du laver CLX-applikationer, som du kan med Delphi 6 og op!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤
URL : http://www.mhj.0catch.com EMAIL : mouzulu@hotmail.com



.:: Death Killer ::.



hvilket programmerings sprog bruger LINUX.

Jeg mener de bruger C.


Bruger linux ikke også C++ ?
alle de syge C++ programmører jeg kender, Koder i linux...




Sprog betyder ikke en skid, blot der findes en compiler til det sprog.
Du kan lave PHP, Shell Scripts (alle mulige sprog), Java, C, C++ osv.
Delphi skulle være muligt med Kylix eller hvad den IDE fra Broland nu hedder.

Spörgsmåler er måske bare hvilket sprog kan du, og hvilket IDE vil du have hvis du skal have et?!?

Vil du kode uden at installere nogle programmer .. så ville jeg bruge den GNU compiler der burde være med i Linux (siden Linux er en GNU Unix udgave) .. og det vil sige at du kan regne med altid at der er support for c ... og meget sandsynligvis også c++.
GNU compilerene hedder gcc og gpp for henholdsvis c og c++.

VI kan bruges som editor, og make til at compilere osv på project plan , hvis du ikke er bange for at bruge 20-30-40 timer på at lære at mestre det.

:)

PS: Selvfölgelig betyder sprog noget i forhold til platform .. fx skal du ikke regne med at finde meget stötte for MFC classerne .. selv om du skulle grave en VB compiler op et skummelt sted, ha ha.



Langt de fleste applikationer til linux er udviklet i C (efterhånden C++), og som nævnt er linux i sig selv også skrevet i C. Dog er der i linux en langt mere udbredt anvendelse af scripts end i windows, altså almindelig tekst som ikke skal compiles (lidt ala .bat filer i windows). Hvis du vil kode større sager til linux er bogen "Linux Application Development" af Johnson og Troan (ISBN 0-201-30821-5) et must.

.:: Death Killer ::.



hvilket programmerings sprog bruger LINUX.

[Redigeret d. 29/01-03 01:04:14 af Søren Snehøj Nielsen]



t