CD-R

Tags:    programmering

Jeg har lovet at arrangere noget backup på en PC, der bruges af ikke særligt rutinerede brugere.
Backup skal ske til CD-R. I min naivitet troede jeg at jeg kunne finde en komponent (VCL, ActiveX, ...) der kunne bruges til skrivning af CDer.
Indtil videre er bedste bud "Magic CD Burner" - sikkert udmærket, men 200$ er lige i overkanten for en vennetjeneste!
Er der nogle, der har et bud på en anden brænder komponent?

Poul Skadborg



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lovet at arrangere noget backup på en PC, der bruges af ikke særligt rutinerede brugere.
Backup skal ske til CD-R. I min naivitet troede jeg at jeg kunne finde en komponent (VCL, ActiveX, ...) der kunne bruges til skrivning af CDer.
Indtil videre er bedste bud "Magic CD Burner" - sikkert udmærket, men 200$ er lige i overkanten for en vennetjeneste!
Er der nogle, der har et bud på en anden brænder komponent?

Poul Skadborg


Er 1 UP ikke lige fedtet nok?

Nå, det re jo trods alt kun fredag en gang om ugen. Du kan hente en Windows-udgave af CDRecord og venner. Det er en samling Unix-programmer, som kan kaldes fra kommandolinien. Så kan du i dit program, hvis det fx. er Delphi, bruge ShellExecute til at kalde programmerne med.

Programmerne kan findes på: ftp://ftp.fokus.gmd.de/pub/unix/cdrecord/alpha/win32/

/data

PS: Evt. stavefjel skyldes at jeg sidder med en oldnordisk bærbar med det mest elendige tastaur jeg nogensinde har mødt.



t