Dhtml og Flash?

Tags:    programmering

Haj Haj

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få Dhtml til at overlappe Flash?

Fx hvis jeg laver en Dhtml-dropdown menu i toppen af en side som så skal "droppe" ned over noget Flash - kan dette lade sig gøre?

Håber der er nogen der sidder med et svar eller viden omkring dette emne, da jeg har stærk brug for en løsning!

Mvh
\\Martin



nu ved jeg ikke om dette virker men prøv at skrive:

<div style="z-order:2;">
Fold kodeboks ind/udKode 

</div>
<div style="z-order:1;">
Fold kodeboks ind/udKode 

</div>


Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Haj Haj

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få Dhtml til at overlappe Flash?

Fx hvis jeg laver en Dhtml-dropdown menu i toppen af en side som så skal "droppe" ned over noget Flash - kan dette lade sig gøre?

Håber der er nogen der sidder med et svar eller viden omkring dette emne, da jeg har stærk brug for en løsning!

Mvh
\\Martin


ved ikke om det virker, men prøv at give et et z-index der er højest til menu'en

Mvh

jke




Haj Haj

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få Dhtml til at overlappe Flash?

Fx hvis jeg laver en Dhtml-dropdown menu i toppen af en side som så skal "droppe" ned over noget Flash - kan dette lade sig gøre?

Håber der er nogen der sidder med et svar eller viden omkring dette emne, da jeg har stærk brug for en løsning!

Mvh
\\Martin


Hej Martin,

Jeg går ud fra at du har prøvet bare at sætte DHTMLen og Flashen ind som normalt, og at det ikke virker?

Hvis det er tilfældet, er der nok ikke noget at gøre. Ligesom der er problemer med at f.eks. dropdowns altid dækker for DHTML-menuer osv., mistænker jeg objects/applets for at have det samme problem.
Det skyldes, i hvert fald for dropdownens vedkommende, at selve renderingen (visningen) af objektet ikke stammer fra HTML, men faktisk fra Windows... Hvis du lægger mærke til det, er standarddropdowns på en webside altid i samme style som dine Windowsdropdowns - og det er der INTET at gøre ved (altså, du kan jo style dine dropdowns, men...)! Og det er alt sammen fordi "nogen" i tidernes morgen syntes at det ville være alt for besværligt at kode renderingen af f.eks. dropdowns selv, når nu de allerede fandtes som tilgængelige objekter i Windows... Skidt, trist, øv, bøv...

Hov... Det blev vist lidt voldsomt - måske er problemet ikke så stort, men ovenstående KAN være en forklaring...

"Time is nature's way of stopping things from happening all at once"



Haj Haj

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få Dhtml til at overlappe Flash?

Fx hvis jeg laver en Dhtml-dropdown menu i toppen af en side som så skal "droppe" ned over noget Flash - kan dette lade sig gøre?

Håber der er nogen der sidder med et svar eller viden omkring dette emne, da jeg har stærk brug for en løsning!

Mvh
\\Martin

Du sætter vel bare en <div> på din dropdown menu ?



t