Indstillinger i Microsoft Office

Tags:    programmering

Jeg vil gerne vide, om der findes en fil eller en mappe med filer, hvor indstillingerne i til word, excel etc. er gemt.
Jeg håber nemlig at kunne kopiere indstillingerne mellem to computere, så brugerfladerne (værktøjslinier, standard-skrifttype mm.) er identiske.

Håber nogen kan hjælpe, selvom det ikke just er et spørgsmål vedrørende programmering.

På forhånd tak.

Simon Bojer Sørensen
SiMON /\\ NOW!S



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil gerne vide, om der findes en fil eller en mappe med filer, hvor indstillingerne i til word, excel etc. er gemt.
Jeg håber nemlig at kunne kopiere indstillingerne mellem to computere, så brugerfladerne (værktøjslinier, standard-skrifttype mm.) er identiske.

Håber nogen kan hjælpe, selvom det ikke just er et spørgsmål vedrørende programmering.

På forhånd tak.

Simon Bojer Sørensen
SiMON /\\ NOW!S


Du finder hele molevitten under HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\9.0\\Word i Windows registreringsdatabasen. Dette er gældende for alle Windows versioner, så vidt som jeg kan teste; dvs. WinNT4, WinXP, Win2K, Win95, og Win98.

Det skal lige bemærkes, at jeg taler om Office 2000, men med Office 97 burde det være det samme (HVIS jeg husker rigtigt).


Software is here and now but rock and roll is forever.



Jeg vil gerne vide, om der findes en fil eller en mappe med filer, hvor indstillingerne i til word, excel etc. er gemt.
Jeg håber nemlig at kunne kopiere indstillingerne mellem to computere, så brugerfladerne (værktøjslinier, standard-skrifttype mm.) er identiske.

Håber nogen kan hjælpe, selvom det ikke just er et spørgsmål vedrørende programmering.

På forhånd tak.

Simon Bojer Sørensen
SiMON /\\ NOW!S


Jeg tror det ligger i registrerings databasen et sted... prøv at søg efter word, eller excel i regedit og så exporter indstillingerne og kopier dem
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???



t