bash script mp3info>mysql

Tags:    programmering

Hej nu har jeg efterhånden prøvet alt og spurgt alle som jeg troede kunne hjælpe mig .. så nu gir jeg jer et forsøg

mit problem er at jeg er gået istå med et lille script der tilføjer id3 tagget fra en mp3 file til en mysql database.


det som det script jeg vil lave skal kunne er at køre recoursive igennem alle mine mapper og kun reagere på *.mp3 .. de forsøg jeg lavede prøvede den feks også at køre mp3info på m3u/jpg/nfo etc .. og jeg kan ikke egrep -v *.jpg ect på en $file da de skal foregå recoursive og jeg både har /mp3/album og /mp3/album/cd1 ect dirs .. (alt sammen lovligt)!

her er et script der virker sådan da med min ftpd (glftpd) som kører chrooted men jeg vil godt tilføje alle mine gamle mp's der allerede er på ftd'en .. jeg har forskellige loop's men jeg ender med en masse forkerte entrys



hvis der er noget i ikke lige har forstået så spørg bare.

#!/bin/bash

albumtxt="/bin/albums.txt"

dbhost="localhost";
dbuser="username";
dbpass="password";
bexdb="mp3";
table="albums";

artist="`grep artist $albumtxt | cut -f2 -d =`";
album="`grep album $albumtxt | cut -f2 -d =`";
title="`grep title $albumtxt | cut -f2 -d =`";
year="`grep year $albumtxt | cut -f2 -d =`";
bitrate="`grep bitrate $albumtxt | cut -f2 -d =`";
hz="`grep hz $albumtxt | cut -f2 -d =`";
mode="`grep mode $albumtxt | cut -f2 -d =`";
playtime="`grep playtime $albumtxt | cut -f2 -d =`";
size="`grep size $albumtxt | cut -f2 -d =`";

if [ "${1##*.}" = "mp3" ]; then
mp3info -x -p "artist=%a \\nalbum=%l \\ntitle=%t \\nyear=%y \\nbitrate=%r \\nhz=%Q \\nmode=%o \\nplaytime=%m:%s \\nsize=%k" $1 > $albumtxt
echo "USE $bexdb; INSERT INTO $table VALUE('"$artist"','"$album"','"$title"','"$year"','"$bitrate"','"$hz"','"$mode"','"$playtime"','"$size"')" | mysql -h "$dbhost" -u "$dbuser" -p"$dbpass";
else
exit 0
fi
exit 0



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
lukker .. har fundet ud af det ;)



t