Programering for nybegyndere

Tags:    programmering

Hej
Jeg er en dreng på 13 år. Altså en nybegyndere. Jeg syntes at programere er meget spændene. Men det er svært... tror jeg. ER der ikke nogen som kan lave en artikel som henviser til min alder. Det kunne være at der var andre på min alder som mener det samme. De forstår det simpelt hen ikke, så de giver op. Det vil være meget godt hvis nogen lavede en lille kort og nem artikel.
Med Venlig Hilsen:
Chadi



Hej
Jeg er en dreng på 13 år. Altså en nybegynder. Jeg syntes at programere er meget spændene. Men det er svært... tror jeg. ER der ikke nogen som kan lave en artikel som henviser til min alder. Det kunne være at der var andre på min alder som mener det samme. De forstår det simpelt hen ikke, så de giver op. Det vil være meget godt hvis nogen lavede en lille kort og nem artikel.
Med Venlig Hilsen:
Chadi

http://www.webcafe.dk har nogle gode artikler.
http://html.dk hvis du gerne vil igang med asp
Men du burde ikke give op...
de er ikke specielt svære dem på udvikleren, så du behøves ikke sige at alle på din alder bare giver op, for sådan er det ikke :P
og det er umuligt at lave en lille kort artikel om at programmere.
det vil du ikke få nogte ud af.
det skal der er en kæmpe artikel til, for hvis man bare skutter i starten lærer man ikke noget.




Det nemmeste du kan gøre, det er at gå på biblioteket, og finde bøger om programmerings sprog.
Jeg vil anbefale man starter med turbo pascal. Jeg har desværre kasseret mine bøger om dette sprog. Turbo pascal er nemt at gå til. Du kan hente en lovlig version hos borland.

http://community.borland.com/article/0,1410,20803,00.html



Hvis du gerne vil lære at programmere har jeg en bunke råd som er gode at følge.
(hjalp mig igang da jeg var 12-13)

1. Find et sprog du vil starte med. Jeg kan foreslå noget Basic eller Delphi. Helst et Windows Tool.
2. Find nogle artikler som beskriver programmering på et nemt stadie. (kan findes her på udv.dk).
3. Find eksempler på programmer skrevet i sproget og prøv at se hvad koden faktisk betyder.
4. Find nogen at "støtte" dig til, som du kan spørge til råds. Helst nogen der bruger samme sprog.
5. Prøv dig frem uden at tabe modet.
6. Det virker nok ikke første gang, men bliv ved med at prøve.
7. Spørg løs! Du har ikke noget at tabe. De fleste vil gerne hjælpe andre med at komme igang.

Som du kan se findes de fleste af de ting her på sitet.
Du kan også lige smutte forbi det nærmeste bibliotek og bestil noget begynder materiale om sproget.

Sprog der er gode at starte med:

1. Basic - Så kan det ikke blive nemmere hvis du altså kender lidt til DOS. Basic bruger dos kommandoerne så det er ikke det sværeste at komme igang med hvis man har lidt kendskab til dette herlige system fra MS :)

2. Visual Basic - Microsofts windows version af Basic. Det er nemt at komme igang med og er rimeligt overskueligt. Bla, kan du smide ting ind i dit program næsten uden at skrive et ord. Det eneste problem er at man skal betale for det, da der ikke findes en "prøve version".

3. Delphi - Det nok mest brugte sprog her på sitet. Det er nemt, overskueligt, og så kan man smide ting ind i programmet.

Sprog jeg ikke ville starte med:

1. C/C++ - For advanceret hvis du ikke kender noget til programmering.
2. Java - Også for advanceret.
3. Pascal - Delphi bruger pascal, så start med Delphi da det er nemmere.


Held og lykke :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Hej
Jeg er en dreng på 13 år. Altså en nybegyndere. Jeg syntes at programere er meget spændene. Men det er svært... tror jeg. ER der ikke nogen som kan lave en artikel som henviser til min alder. Det kunne være at der var andre på min alder som mener det samme. De forstår det simpelt hen ikke, så de giver op. Det vil være meget godt hvis nogen lavede en lille kort og nem artikel.
Med Venlig Hilsen:
Chadi


Jeg synes først du skal vælge et sprog som du vil lære. Og dernæst undersøge hvad man kan med det sprog. Finde ud af om det er for svært osv. Jeg foreslår at du starter med at lære HTML. Jeg kan anbefale siden html.dk hvor jeg lærte at programmere HTML. Hvis det ikke (som det ofte ikke er) er nok kan du låne bøger eller købe hæfter om programmering. Søg evt. på nettet :)

//Webwizard



t