Bedste sprog at starte på?

Tags:    programmering

Heysa, jeg har tænkt mig at lære et sprog fordi jeg skal jo have et eller andet at give mig til.

Men undrer mig over, hvad er det bedste sprog til at starte med at lave et "nybegynder" program på.

Og evt ideer til et program som er let at starte på + man lærer en del af at lave det?



Heysa, jeg har tænkt mig at lære et sprog fordi jeg skal jo have et eller andet at give mig til.

Men undrer mig over, hvad er det bedste sprog til at starte med at lave et "nybegynder" program på.

Og evt ideer til et program som er let at starte på + man lærer en del af at lave det?


Hej Jesper,

Jeg vil nok sige at det beste sprog at starte med enten er Visual Basic eller Delphi.
Visual Basic fordi det er nemt.
Delphi fordi det er nemt, du har nemmere ved nogle ting, der findes nok mere om det.

Og generelt for de 2 sprog er at de ikke er vildt svære at sætte sig ind i.

Et projekt at starte med?..
Ved jeg ikke lige.
Det jeg ville gøre var at:
Læse nogle artikler (findes nogle gode her på udvikleren.dk)
Skaf nogle "begynder scripts" (kan skaffes på forskellige sites. bla. planetsourcecode.com)
Prøv at analysere scriptsne. (Find ud af hvad der faktisk står)

Prøv at lave et program ligesom et af dem du har source til.
Du skal dog selv skrive programmet og ikke bare kigge efter, men det er selvfølgelig "lovligt" at kigge i sourcen du har hentet hvis du er kørt fast.

Til sidst vil jeg sige:
Spørg endelig hvis du har problemer med noget.
Det er ikke forbudt at spørge.

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Jeg vil klart anbefale dig Delphi eller Visual Basic, da de er meget nemme at starte med.

Du kan jo starte med at lave et tekstbehandlingsprogram.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/




Men undrer mig over, hvad er det bedste sprog til at starte med at lave et "nybegynder" program på.


Lige et spørgsmål: Har du arbejdet med nogen form for programmering før?
Jeg går ud fra at du tænker på et sprog man kan bruge til at lave nogen programmer, og ikke noget som kan bruges til hjemmesider.
##################################
#There are only 10 types of people in the world: #
#Those who understand binary ant those who don't#
##################################

# JeZper #






Men undrer mig over, hvad er det bedste sprog til at starte med at lave et "nybegynder" program på.


Lige et spørgsmål: Har du arbejdet med nogen form for programmering før?

Har leget minimalt med c++ og stort set ik andet. Jo html men det er jo bare blah.



t