Hvorfor duer min .htaccess ikke på min apache?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Ja hvad mon der er galt??

Jeg har ændret den eneste alene stående Allowoveride None til Allowoveride All, men alligevel hopper der ikke den box op hvor man skal indtaste ID og password.

Jeg er sikker på problemet ligger med min server da jeg har haft filen oppe på en side med Apache og der virkede den. Måske er det min sti, c:/apache/apache/htdocs/htpasswd, men den ser da fin ud? (det er meningen at der skal være to apache mapper)

Jeg er på Herrens mark her så jeg påskønner virkelig lidt hjælp!

//Webwizard



15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kom med dine filer ellers er det ikke nemt at hjælpe...

mikl-dk | ICQ: 159096501 | MSN: mikl@mikl.dk



Hej Webwizard.

I din profil står der at .htacces er et af de sprog du kan.
.htacces et "sprog" ?!?
Hvis du kan det, hvad er så problemet?

he he.

Hvad accepter du?!?
Du skriver at du har ændret hvad der må overrides, men hvad accepter du ?!?
Det er accept der giver dig en popup der beder om credentials.

Måske accepter du alt fra localhost, og så funker det fint på din PC for der er din browser jo localhost, men når du går imod din server er du noget andet end localhost, med mindre du surfer fra serveren (men det gör du vel ikke, vel?).

Hvis du har en sti til dine passwords, så skal den ændres til at matche stien på serveren, og c:/apache/apache ligner ikke noget nogen har på en server, ja ihvertfald ikke prof folk.

Som Mikkel Andersen så smukt udtrykte det: Kom med noget mere info!
:D



Bare kald mig mikl :)

mikl-dk | ICQ: 159096501 | MSN: mikl@mikl.dk



Hej Webwizard.

I din profil står der at .htacces er et af de sprog du kan.
.htacces et "sprog" ?!?
Hvis du kan det, hvad er så problemet?

he he.

Hvad accepter du?!?
Du skriver at du har ændret hvad der må overrides, men hvad accepter du ?!?
Det er accept der giver dig en popup der beder om credentials.

Måske accepter du alt fra localhost, og så funker det fint på din PC for der er din browser jo localhost, men når du går imod din server er du noget andet end localhost, med mindre du surfer fra serveren (men det gör du vel ikke, vel?).

Hvis du har en sti til dine passwords, så skal den ændres til at matche stien på serveren, og c:/apache/apache ligner ikke noget nogen har på en server, ja ihvertfald ikke prof folk.

Som Mikkel Andersen så smukt udtrykte det: Kom med noget mere info!
:D


Hans problem er at, når han uploader sine .htacces filer på sin udbyders server virker det fint, men når han tester på sin egen computer virker det ikke. Jeg har samme problem, og aner heller ikke hvad jeg skal gøre. Måske er der en der kan sende deres httpd.conf fil, til mig og webwizard, hvis der er en der kan få deres .htacces til at virke


Glad for flash...? SÅ tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.




Hans problem er at, når han uploader sine .htacces filer på sin udbyders server virker det fint, men når han tester på sin egen computer virker det ikke. Jeg har samme problem, og aner heller ikke hvad jeg skal gøre. Måske er der en der kan sende deres httpd.conf fil, til mig og webwizard, hvis der er en der kan få deres .htacces til at virke


Glad for flash...? SÅ tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.


Hvorfor skulle jeg dog fortælle dig noget Jonatan Hertel?? Så vidt jeg kan se er du ikke interesseret i at hjælpe særligt seriøst!
Men hvis det er tilfældet så kan jeg fortælle dig at min sti til hvor jeg gemmer mine dokumenter til serveren kan være LIGE GYLDIG for det er et spørgsmål om smag hvor mange undermapper man vil have og ændrer intet ved .htaccess filens opbygning ud over at man skriver
C:\\apache\\apache\\bla bla i stedet for C:\\apache\\bla bla.

Angående Jan L's kommentar så er det lige præcis hvad der er galt og hvis du finder en der kan løse det må du ENDELIG gerne skrive via min profil.

Til Mikl må jeg spørge om hvad du har brug for at vide ?

//Webwizard




Hvorfor skulle jeg dog fortælle dig noget Jonatan Hertel?? Så vidt jeg kan se er du ikke interesseret i at hjælpe særligt seriøst!
Men hvis det er tilfældet så kan jeg fortælle dig at min sti til hvor jeg gemmer mine dokumenter til serveren kan være LIGE GYLDIG for det er et spørgsmål om smag hvor mange undermapper man vil have og ændrer intet ved .htaccess filens opbygning ud over at man skriver
C:\\apache\\apache\\bla bla i stedet for C:\\apache\\bla bla.


Jeg har interesse i at hjælpe, men pröver bare at rejse standarden lidt.
Om jeg så gör det ved at komme med dumme kommentarer kan du vel have ret i at jeg ikke gör.

Syntes bare det lyder lidt lamt at sige at .htaccess er et sprog.
Er .ini så et sprog også?
Bare det at man ikke ved hvad der er et sprog og hvad der ikke er, burde holde en fra at skrive det som et sprog man kan.

Nå, men det er bare min mening.

Jeg fattede ikke engang at problemet var at få det til at virke på din lokale pc og ikke serveren, måske fordi jeg gik ud fra at du udtrykte dig forkert, men der tog jeg fejl igen.

Hvordan din/jeres httpd.conf skal se ud?
I skal vel bare undlade at blocke noget, og så sikre jer at have stierne rigtige alle steder.

Det med at ingen prof bruger c:/apache/apache .. med det mente jeg at ingen prof host bruger det, og jeg snakkede som sagt om på en server.
Om du så har z:/hulubulu/bambi så er det splindrende ligegyldigt, men jeg mente bare at det nok ikke var en dos sti på en server hvis det var prof, for hvem körer Apache på Win server prof ?!?

Nå, men nu jeg endelig fatter hvad det drejer sig om, så kunne det vel være fint at se noget af din httpd.conf fil, og den .htaccess du har lavet .. så kan jeg måske göre andet end at gætte helt vildt på hvad der går galt.

Jeg prövede nok lidt at se hvad der skulle til at lave skrammer i egoet ... du kalder dig selv webwizard, du siger du kan "sproget" .htaccess .... så er det da klart at man lige må forvente et hug af og til når man kommer med lamer spörgsmål, ikke ?!?

Og meget skulle der åbenbart ikke til :(



Ahh, jeg vil ikke på den måde sige, at .ini er sammenlignelig med .htaccess... Så vidt jeg ved er der ingen standard på .ini, men det mener jeg, at der er på det andet.

Hvorfor det ikke virker er svært at svare på. Derfor er det nemmere, hvis I viser os .htaccess...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Ahh, jeg vil ikke på den måde sige, at .ini er sammenlignelig med .htaccess... Så vidt jeg ved er der ingen standard på .ini, men det mener jeg, at der er på det andet.


En ini fil indeholder ... configuration.
En .htaccess fil indeholder ... configuration.

En ini fil er simpel.
En .htaccess fil er ... rimelig simpel.

Med begge definere du blot værdier, som bruges af et andet problem.



Ahh, jeg vil ikke på den måde sige, at .ini er sammenlignelig med .htaccess... Så vidt jeg ved er der ingen standard på .ini, men det mener jeg, at der er på det andet.


En ini fil indeholder ... configuration.
En .htaccess fil indeholder ... configuration.

En ini fil er simpel.
En .htaccess fil er ... rimelig simpel.

Med begge definere du blot værdier, som bruges af et andet program.



Så vidt jeg ved er det ikke 100 % rigtigt:

en ini-fil er en, som du siger, konfigurationsfil, dog er syntaksen, måden den er bygget op på, osv. fuldstændig åben - man kan konstruere den som man vil.

.htaccess skal bruges af et program, så der er standarden fastlagt.

Jeg vil hellere sammenligne (kun sammenligne) den med win.ini. Den er på samme måde fast.

Det er svært at forklare...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



<< < 12 > >>
t