Teksteditor...

Tags:    programmering

Hejsa! jeg ville godt vide hvordan man får cut og copy til at virke (helst uden action list) og hvordan får man fontdialog til at virke? (helst uden actionlist også!)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa! jeg ville godt vide hvordan man får cut og copy til at virke (helst uden action list) og hvordan får man fontdialog til at virke? (helst uden actionlist også!)


I hvilket sprog vil du have det i?
Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk



Hejsa! jeg ville godt vide hvordan man får cut og copy til at virke (helst uden action list) og hvordan får man fontdialog til at virke? (helst uden actionlist også!)


Hvis det er i Delphi:

Cut/Copy/Paste funktionerne findes i de fleste tekst komponenter.
Eksempelvis har richedit dem.
Du kan bruge dem sådan her:

Richedit.copytoclipboard;
Richedit.cuttoclipboard;
Richedit.paste;

Eller noget i den stil (kan ikk helst huske det & har ikk Delphi liggende inde atm.)

For at bruge Fontdialog, opendialog, savedialog og alle de andre dialoger kan du gøre følgende.

- Font:
<pre>Procedure InitializeFontdialog;
Begin
Fontdialog.Execute;
Richedit.Font:= Fontdialog.Font;
End;</pre>

- Open
<pre>Procedure InitializeOpenDialog;
Begin
Opendialog.Execute; //kører Opendialog
if fileexists(opendialog.filename) Then //kontrolerer om filen man har valgt findes
Richedit.lines.loadfromfile(Opendialog.Filename); //åbner filen ind i din richedit.
End;</pre>

- save
<pre>Procedure InitializeSaveDialog;
Begin
SaveDialog.Execute; //kører savedialog.
if lenght(SaveDialog.filename) > 0 Then //kontrolerer om det valgte filnavn er længere end 0.
richedit.lines.savetofile(Savedialog.filename); //gemmer filen.
End;</pre>

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Hejsa! jeg ville godt vide hvordan man får cut og copy til at virke (helst uden action list) og hvordan får man fontdialog til at virke? (helst uden actionlist også!)

I hvilket sprog vil du have det i?
Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk


Nok delphi eller noget :)



t