.NET?

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udviklere

Fed side, kunne ikke lade være med at tilmelde mig :)

Jeg tænkte på om det ikke kunne være fedt med en .NET section ? Hvor vi C# testers kunne dele noget viden :)

/Daniel Møller



<quote>Hej Udviklere

Fed side, kunne ikke lade være med at tilmelde mig :)

Jeg tænkte på om det ikke kunne være fedt med en .NET section ? Hvor vi C# testers kunne dele noget viden :)

/Daniel Møller</quote>


Hvad med Perl? Hvad med Linux Shell scripts? Hvad med [indsæt navn på sprog]? Inden vi bruger en masse plads på en masse sprog, burde vi måske undersøge, om der overhovedet er et grundlag (læs: en passende mængde interesserede brugere) for at oprette en gruppe. Jeg foreslår, at vi bruger denne tråd til at skrive de sprog/emner vi bruger/er interesserede i, så vi kan se hvor mange der er interesserede i hvert emne. Selvf. skal Daniel have sin C# eller .NOT (eller hvad det nu hedder) gruppe, hvis der er udviklere nok der interesserer sig for det, men hvis han er den eneste, eller de er en 2-3 stykker, kunne man jo spørge sig selv om der er et grundlag for at oprette en gruppe (og bruge diskplads på det). Det kunne jo også være at der var 50 Fortran udviklere derude, der gerne ville have en gruppe, men ikke var klar over, at der var så mange der interesserede sig for det.

Mine interesse-områder er (i tifældig rækkefølge):

Delphi/Kylix (når jeg engang får fat i den).

Java

C/C++

Perl

MySQL (Hvorfor skal det i øvrigt blandes med PHP? Må jeg stille sprøgsmål om MySQL i forb. med Perl i den gruppe?)

Linux-programmering (Ikke noget specielt sprog. Kan puttes ind under C/C++ eller Delphi(Kylix) eller hvad man nu vil, alt efter sprog. Men hvis der er udviklere nok vil der hurtigt blive forvirring i grupperne om hvilket OS man snakker om).

/Data



<quote>Hej Udviklere

Delphi/Kylix (når jeg engang får fat i den).

/Data</quote>

Bare så du er klar over det, så kan man nu downloade Kulix Open Edition fra Borland. Det
er en gratis udgave af Kylix (ligesom JBuilder Foundation) som dog kun må bruge til at
udvikle GPL programmer og lignende.

---

Thomas
tdue@mail.dk



Hej data og Daniel...

Det er jo altid svært at gøre _alle_ glade, men jeg har da forsøgt at få de sprog med, som jeg mente var dem der blev brugt mest. PHP er sådan set kommet med fordi jeg bruger det rigtig meget :-). Mht. C# (som jeg i øvrigt ikke ved særlig meget om), kan det så ikke bare køre i C/C++ kategorien?

Min ide til næste sektion her på Udvikleren var sådan set ASP, fordi jeg regnede med at en del brugte det. Men prøv at komme med de sprog i gerne vil se her på Udvikleren, så kan vi jo vælge dem der bliver nævnt mest, og smide dem på en afstemning?

>MySQL (Hvorfor skal det i øvrigt blandes med PHP?

Personligt gjorde jeg det i en tro om at mySQL primært bliver brugt sammen med PHP, men også omvendt, at PHP næsten altid bruger mySQL som db.

>Må jeg stille sprøgsmål om MySQL i forb. med Perl i den gruppe?)

For min skyld ingen alarm!!

>Linux-programmering (Ikke noget specielt sprog. Kan puttes ind under C/C++ eller Delphi(Kylix) eller hvad man nu vil, alt efter sprog. Men hvis der er udviklere nok vil der hurtigt blive forvirring i grupperne om hvilket OS man snakker om).

Well, der kunne oprettes flere forums med kategorien Linux programmering? Men kun hvis der er interesse for det!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



<quote>Hej data og Daniel...

Det er jo altid svært at gøre _alle_ glade, men jeg har da forsøgt at få de sprog med, som jeg mente var dem der blev brugt mest. PHP er sådan set kommet med fordi jeg bruger det rigtig meget :-). Mht. C# (som jeg i øvrigt ikke ved særlig meget om), kan det så ikke bare køre i C/C++ kategorien?

Min ide til næste sektion her på Udvikleren var sådan set ASP, fordi jeg regnede med at en del brugte det. Men prøv at komme med de sprog i gerne vil se her på Udvikleren, så kan vi jo vælge dem der bliver nævnt mest, og smide dem på en afstemning? </quote>

Jeg synes vi skal lade tråden køre i en 14-dages tid. Derefter tælles de sammen, og der kan så startes en ny tråd til diskusion af nødvendigheden af de enkelte grupper.

<quote>
>MySQL (Hvorfor skal det i øvrigt blandes med PHP?

Personligt gjorde jeg det i en tro om at mySQL primært bliver brugt sammen med PHP, men også omvendt, at PHP næsten altid bruger mySQL som db.
</quote>

Korrekt, men MySQL bliver også brugt til meget andet

<quote>
>Linux-programmering (Ikke noget specielt sprog. Kan puttes ind under C/C++ eller Delphi(Kylix) eller hvad man nu vil, alt efter sprog. Men hvis der er udviklere nok vil der hurtigt blive forvirring i grupperne om hvilket OS man snakker om).

Well, der kunne oprettes flere forums med kategorien Linux programmering? Men kun hvis der er interesse for det!
</quote>

Man kunne starte med en generel Linux-gruppe. Der har været enkelte Linux-spørgsmål oppe (det sidste var vist hvordan man brænder en cdrom under Linux). Jeg tror der er mange udviklere der også interesserer sig for Linux, og derfor vil der være grundlag for en Linux gruppe. Men lad os nu se hvad der kommer ud af tråden her.

Til sidst: Jeg ved godt at Kylix kan hentes på nettet, jeg har bare ikke haft tid til at rode med det endnu.

/Data




User
Bruger #238 @ 04.08.01 22:00
>Jeg tænkte på om det ikke kunne være fedt med en .NET section ? Hvor vi C# testers kunne dele noget viden :)

Hvad med en generel .NET sektion? - jeg interessere mig fx. meget for ASP.net(ja, det lyder måske mærkeligt for dig Kasper, når jeg jo sådan set er en PHP guru :))...
Jeg synes dog ikke du skal tilføje C# under C/C++ da jeg, efter hvad jeg har hørt, er MEGET MEGET stor forskel på C# og C/C++...

---
Thomas Johansson
prencher@adslhome.dk



>Hvad med en generel .NET sektion?

Jamen det er jo også et forslag! Og som sagt, hvis det er det der er bedst stemning for, så laver vi det! Men vi får se...

>ja, det lyder måske mærkeligt for dig Kasper, når jeg jo sådan set er en PHP guru

Guru og guru, det ved jeg nu snart ikke...

>Jeg synes dog ikke du skal tilføje C# under C/C++ da jeg, efter hvad jeg har hørt, er MEGET MEGET stor forskel på C# og C/C++...

Ja ok. Jamen det kan da godt være at det bare skal være en stor .NET sektion, men er der andre der (flere end 2-3 stykker), der synes det er det vi skal satse på?

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



User
Bruger #238 @ 05.08.01 13:36
>Guru og guru, det ved jeg nu snart ikke...

Det var mest min som en joke men ok...

---
Thomas Johansson
prencher@adslhome.dk



t