Sælge Source Codes

Tags:    udvikleren.dk

Det kunne være fedt hvis man kunne sælge sine Source codes (til programmerne). Dvs. at hver gang der er en der downloader ens source code får man tilført nogle point. Men for at ikke at skulle overdrive så kunne man lave et limit som fx. 0 - 75 eller sådan noget.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



User
Bruger #24 @ 12.03.02 07:44
Synes jeg lyder som en rigtig dårlig ide, og det er rimelig modsigende opensource konceptet - hvis det var penge.. point er ikke det samme, men stadig - mener stadig ikke det er en god ide... det samme som folk der tager patent på algorithmer (godt nok noget helt andet).. det er dårlig moral og dårligt for branchen...

imho
Daniel[Redigeret d. 12/03-02 07:51:21 af Daniel Lauritzen]



Jeg synes i begge har lidt ret i det, I siger.

Hvad nu, hvis man lavede nogle små sjove konkurrencer, hvor folk kunne melde sig til og se, hvem der kunne løse opgaven "bedst". Hvad der er bedst skal de andre deltagere afgøre via et eller andet afstemnings-system. Dem, der ikke tilmelder sig OG løser opgaven bør ikke kunne stemme, da der ville være for store muligheder for at snyde -- f.eks. ved at oprette fupprofiler og stemme på sig selv.

Vinderen -- den der vælges af de andre -- får så nogle point. Eksempelvis kunne det koste 5 points at deltage. Vinderen ville så få 3 points fra hver deltager, nr. 2 ville få 2 points fra hver deltager, og nr. 3 ville få 1 point fra hver deltager.

Afstemningssystemet kunne også virke således, at hver deltager giver 3 points til den løsning, han/hun synes er bedst, 2 points til den næstbedste, og 1 point til nummer tre. Hvis en deltager ikke stemmer på nogen, mister denne stadig de 5 points. Når man har tilmeldt sig, har man allerede vinket farvel til 5 point.

På den måde kunne folk samle sig point for gode source koder, samtidigt med at man god kode på siden. Hvem ved, måske ville det ligefrem gøre Udvikleren.dk super-populær (det må man da håbe).

Bare en ide, jeg fik.



t