Flere sprog

Tags:    udvikleren.dk

Udvikleren.dk er en rigtig god side, både mht. design og muligheder (her mener jeg at der både er artikler, softwaresektion oa.). Desværre er der bare alt for få sprog... Det kunne f.eks. ændres på følgende måde:
Man kunne lave kategorier for sprogene, således som det er sket med "Hjemmeside forums". Og så skulle man blot kunne finde samtlige sprog der findes, og ikke bare de 6 (nu lidt flere) som har været her hele tiden.
En anden ting som ligeledes kunne være fedt er, hvis der også blev oprettet kategorier for andet end programmering. Dvs. at der også kunne være kategorier for eks. "Styresystemer", "Hardware", og meget andet.
Jeg tror ikke på at, Udvikleren.dk kan blive ved med at hamle op med Eksperten.dk hvis ikke ovenstående bliver udført i mere eller mindre bredt omfang. For Udvikleren har nemlig den fordel at det er andet end bare forums - artikler, downloads osv. kunne derfor ligeledes indgå i hver enkelt kategori.
Bare lige et par gode idéer fra min side - hva' siger I andre?

Mvh. /TP



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Udvikleren.dk er en rigtig god side, både mht. design og muligheder (her mener jeg at der både er artikler, softwaresektion oa.). Desværre er der bare alt for få sprog... Det kunne f.eks. ændres på følgende måde:
Man kunne lave kategorier for sprogene, således som det er sket med "Hjemmeside forums". Og så skulle man blot kunne finde samtlige sprog der findes, og ikke bare de 6 (nu lidt flere) som har været her hele tiden.
En anden ting som ligeledes kunne være fedt er, hvis der også blev oprettet kategorier for andet end programmering. Dvs. at der også kunne være kategorier for eks. "Styresystemer", "Hardware", og meget andet.
Jeg tror ikke på at, Udvikleren.dk kan blive ved med at hamle op med Eksperten.dk hvis ikke ovenstående bliver udført i mere eller mindre bredt omfang. For Udvikleren har nemlig den fordel at det er andet end bare forums - artikler, downloads osv. kunne derfor ligeledes indgå i hver enkelt kategori.
Bare lige et par gode idéer fra min side - hva' siger I andre?

Mvh. /TP


Foruma med styresystemer og hardware kan jeg godt tilslutte mig, men jeg er ikke sikker på at man blindt skal oprette sprog på må og få. Der er ingen grund til at oprette fora for sprog som BCPL, Fortran, Lisp, Cobol og Modula2, hvis der ikke er nogen der interesserer sig for dem. En af de gode ting ved udvikleren er overskueligheden, og den mener jeg ryger hvis det hele bliver begravet i en masse sprog, som ingen alligevel bruger.

Måske man kunne lave noget dynamisk noget, hvor der ikke er et forum for hvert sprog, men man kan vælge sproget i en liste. Er der ikke et forum for dette sprog, bliver det automatisk oprettet. Hvis der ikke er postings om dette sprog i 1-2 måneder nedlægges forummet automatisk, og indlæg ryger over i et arkiv-forum, så man stadigvæk kan søge på det. På den måde er det kun fora med aktivitet der bliver vist, og det hele drukner ikke i obskure sprog.

/data




Udvikleren.dk er en rigtig god side, både mht. design og muligheder (her mener jeg at der både er artikler, softwaresektion oa.). Desværre er der bare alt for få sprog... Det kunne f.eks. ændres på følgende måde:
Man kunne lave kategorier for sprogene, således som det er sket med "Hjemmeside forums". Og så skulle man blot kunne finde samtlige sprog der findes, og ikke bare de 6 (nu lidt flere) som har været her hele tiden.
En anden ting som ligeledes kunne være fedt er, hvis der også blev oprettet kategorier for andet end programmering. Dvs. at der også kunne være kategorier for eks. "Styresystemer", "Hardware", og meget andet.
Jeg tror ikke på at, Udvikleren.dk kan blive ved med at hamle op med Eksperten.dk hvis ikke ovenstående bliver udført i mere eller mindre bredt omfang. For Udvikleren har nemlig den fordel at det er andet end bare forums - artikler, downloads osv. kunne derfor ligeledes indgå i hver enkelt kategori.
Bare lige et par gode idéer fra min side - hva' siger I andre?

Mvh. /TP


Jeg tror du drømmer TP...
Sorry to say, men det tror jeg ikke du har ret i. Jeg kan personligt lide udvikleren pga. de få sprog, der er de mest normale som php, asp, c/c++ delphi VB og java. Hvad mere kan man forlange?
Nu er der oven i købet også kommet Grafik / design sektioner. Jeg synes der er mere end nok, og at flere sektioner ville ødelægge det simple og overskuelige lidt. En anden ting er, at jeg ikke tror 1cm på, at sådanne sektioner som du omtaler, vil blive brugt.

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...



Udvikleren.dk er en rigtig god side, både mht. design og muligheder (her mener jeg at der både er artikler, softwaresektion oa.). Desværre er der bare alt for få sprog... Det kunne f.eks. ændres på følgende måde:
Man kunne lave kategorier for sprogene, således som det er sket med "Hjemmeside forums". Og så skulle man blot kunne finde samtlige sprog der findes, og ikke bare de 6 (nu lidt flere) som har været her hele tiden.
En anden ting som ligeledes kunne være fedt er, hvis der også blev oprettet kategorier for andet end programmering. Dvs. at der også kunne være kategorier for eks. "Styresystemer", "Hardware", og meget andet.
Jeg tror ikke på at, Udvikleren.dk kan blive ved med at hamle op med Eksperten.dk hvis ikke ovenstående bliver udført i mere eller mindre bredt omfang. For Udvikleren har nemlig den fordel at det er andet end bare forums - artikler, downloads osv. kunne derfor ligeledes indgå i hver enkelt kategori.
Bare lige et par gode idéer fra min side - hva' siger I andre?

Mvh. /TP

Jeg tror du drømmer TP...
Sorry to say, men det tror jeg ikke du har ret i. Jeg kan personligt lide udvikleren pga. de få sprog, der er de mest normale som php, asp, c/c++ delphi VB og java. Hvad mere kan man forlange?
Nu er der oven i købet også kommet Grafik / design sektioner. Jeg synes der er mere end nok, og at flere sektioner ville ødelægge det simple og overskuelige lidt. En anden ting er, at jeg ikke tror 1cm på, at sådanne sektioner som du omtaler, vil blive brugt.

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...


Ikke for at sige noget men mig og en ven kommer snart på banen med en hjemmeside som har de ting som du/i lure efter så om 2-3 mdr. kommer den frem det er i hvert fald sat dato til om 2-3 mdr. vi kommer til at have lidt mere end udvikleren.dk har angående ville vi have nogle sammen arbejds partnere så er i intresseret så bare skriv til mig..... så finder vi ud af noget. Men på den side vil vi have: PHP, MySQL, o.s.v og hardware og software kommer sel'følgelig også med for det mangler jeg selv og der vil komme test af diverse software og hardware på siden og måske et lille hjørne for udvikling af ting til spil......




>>data & Marco

Man kan da nemt gøre det hele overskueligt, selvom der er mange sprog. Det man eksempelvis kunne gøre, er (som før nævnt) at indele alt i kategorier og nedenunder vise de 5 mest populære/brugte forums. Derved er det hle stadig overskueligt, og hvis man så skal bruge et af de knap så brugte forums (som f.eks. Java forum'et her...) så kan man klikke på et link: "Vis alle forums", og så vises alle sprog i dén kategori. Hvis det ikke er smart, så ved jeg fa**** ikke hvad der er smart!
Mit forslag er jo at gøre Udvikleren.dk mere populært, og hvis ikke man "rammer" alle brugeres interesser så kan det være at Udvikleren blot bliver siet fra, til fordel for større lign. sites (Eksperten og Netcoders). Problemet er jo at hvis ikke der findes et forum til det sprog, man lige sidder og har et problem i, her på Udvikleren - så bliver man jo nødt til at bruge et andet site! Og dét er uholdbart i længden... Derfor synes jeg da at det er et lidt tåbeligt argument, når man siger: "Øv bøv, så bliver det hele jo bare uoverskueligt", for det behøver det jo ikke at blive, bare fordi der er mange sprog.

Mvh. /TP



T0wer du drømmer...
Hvorfor sku man ha flere sprog?
Udvikleren.dk har jo alle de "almindelige" programmerins sprog, som folk bruger så der er vel ikke den store ide i at ha´ dem.
Fordelen ved et "community" som udvikleren.dk, eksperten.dk etc... er jo at der er mange der bruger det/de samme sprog og derfor kan hjælpe hinanden.

Hardware & OS syns jeg dog lyder som en idé men alligevel ikk..
Godtnok er der sådanne spørgsmål men det er ikke nogen man ser mange af her på udv.dk.
Men hvis nogen har et spørgsmål mht windows/linux/unix etc.. kan de bare "droppe" forbi chatten eller stille det i udvikler til udviklere foraet.

Jeg tror også at folk kan lide udv.dk fordi det ikke er så "stort", og ikke har for travlt med alt for meget på en gang, men at folk kan sætte sig ned og hjælpe hinanden.
Bare fordi et community bli´r større behøves det ikke blive bedre...

Med venlig hilsen
Ken Christensen
[Redigeret d. 11/01-03 12:03:13 af Ken Christensen]



t