gamle tråde

Tags:    udvikleren.dk

Hej

Nu synes jeg igen det hele er ved at drukne i gamle tråde, som folk ikke får lukket og givet UP til dem der svarer. Kunne kan ikke lave en eller anden max grænse på 3 udestående tråde pr. person? Altså, når man har oprettet 3 tråde, kan man ikke oprette flere, før man har lukket de gamle. Det skal selvf. kun gælde for tråde der gives points for, og ikke "kommentar uden point".

/Data



Hej

Nu synes jeg igen det hele er ved at drukne i gamle tråde, som folk ikke får lukket og givet UP til dem der svarer. Kunne kan ikke lave en eller anden max grænse på 3 udestående tråde pr. person? Altså, når man har oprettet 3 tråde, kan man ikke oprette flere, før man har lukket de gamle. Det skal selvf. kun gælde for tråde der gives points for, og ikke "kommentar uden point".

/Data


Jeg ville endda gå et skridt videre. Jeg vil foreslå at, uanset om det er point givende tråde, eller kun kommentarer, alle tråde der har udvist aktivitet i over, skal vi sige 14 dage automatisk bliver lukket. Hvis man f.eks. kigger på Delphi forummet, kan man se at der er over 30 point tråde som ikke har udvist aktivitet siden før d. 1.8.2002. Nogle tråde er endda så langt tilbage som til april måned. Ligeledes er der ca 40 diskussioner som ikke har udvist aktivitet siden d. 1.8.2002. Af disse er nogle over et år gamle!

Lad systemet lukke alle tråde der er over 14 dage gammel, det burde ikke være noget problem at gøre automatisk. Hvis det er en point-givende tråd, så forsvinder pointene bare ud i den blå luft. Der er godt nok ikke nogle af dem der har svaret der får dem, men de går heller ikke tilbage til spørgeren. Det burde også være en motivation for at holde øje med sine tråde, og få dem lukket når der ikke er mere aktivitet. Tidsfristen på 14 er selvfølgelig et forslag, det kunne ligeså vel være 7 dage, som 30.

Men det er i hvertfald min mening.
---
Thomas Due
tdue@mail.dk




Lad systemet lukke alle tråde der er over 14 dage gammel, det burde ikke være noget problem at gøre automatisk. Hvis det er en point-givende tråd, så forsvinder pointene bare ud i den blå luft.


Så synes jeg hellere man skulle udnævne nogle af de mest flittige/seriøse brugere af udvikleren.dk til at gennemgå de gamle tråde, og give points'ne til dem der har givet det bedste svar. Evt. trække dobbelt fra spørgeren som straf for at være doven. Jeg synes fristen skal være en måned, ellers får vi problemer med at folk tager 14 dage på ferie, og kommer hjem til tråde der er lukkede. Der er ingen grund til at gøre det med points-løse kommentarer, da det alligevel kun er de 10 nyeste der vises.

En anden mulighed, som jeg fortalte til Kasper en dag på chatten er, at man max må have fx. 2 åbne tråde af gangen. På den måde tvinger man folk til at lukke trådene.

/data




t