Dag 2's opgave

Tags:    udvikleren.dk

Lav en simpel PHP/ASP funktion der viser X antal lys, hvor X er datoen i december (den 6. december vil der blive vist 6 lys osv.) I denne opgave er der ingen krav til at outputtet skal være grafisk eller blot tekstbaseret, der er frit valg. Men kreativitet er jo en vigtig faktor i disse opgaver.

"den 6. december vil der blive vist 6 lys osv."->> Det gør der jo ikke på vinderens! Det er jo et kalenderlys der brænder ned, men det er jo ikke det opgaven går ud på!







Lav en simpel PHP/ASP funktion der viser X antal lys, hvor X er datoen i december (den 6. december vil der blive vist 6 lys osv.) I denne opgave er der ingen krav til at outputtet skal være grafisk eller blot tekstbaseret, der er frit valg. Men kreativitet er jo en vigtig faktor i disse opgaver.

"den 6. december vil der blive vist 6 lys osv."->> Det gør der jo ikke på vinderens! Det er jo et kalenderlys der brænder ned, men det er jo ikke det opgaven går ud på!





øhmm, det er godt nok ikke det der står helt bogstaveligt, men du burde jo nok selv kunne regne ud, at sådan et lys der brænder ned, er noget festligere... :D
[Redigeret d. 03/12-02 17:56:22 af Peter (XtenS)]



Hvor kan man se resultatet?

Mvh
Jesper
www.zig-software.dk



Jesper, se http://acra.dk/ege/udv/2dec/scandle.php
--

Det er sq nice lavet... men det opfylder jo ikke opgaven så hvordan kunne det vinde ?


Mvh,

Thomas Nielsen



Peter (xtens)--> Hvis man ikke skal forstå det bogstaveligt er det lidt svært at forholde sig til opgaverne. Opgaven gik på at lave et script som viste x antal lys og ikke et kalenderlys.

Lad os tage et eksempel med dagens opgave. Det går ud på at lave et program/script der udregner antal g. chokolade i en chokolade julekalender. Så kan man jo ikke, bare fordi det er sjovere, lave et program/script der f.eks udregner rumfanget på chokoladen!

Jeg synes det er for dårligt (!), og jeg mener at "udtrækningen" af vinderen af gårsdagens konkurrence burde tages om (og der burde udtrækkes efter det opgaven går ud på (at lave et script der viser x antal lys))



Forresten. Hvis jeg havde vist at de ikke havde bedømt ud fra hvad konkurrencen gik ud på men hvad de synes var pænt så havde jeg da bare "stillet op" med kalenderlyset på http://www.psychos.dk/tia/kalenderlys/[Redigeret d. 03/12-02 20:05:13 af PeHoRy]



Forresten. Hvis jeg havde vist at de ikke havde bedømt ud fra hvad konkurrencen gik ud på men hvad de synes var pænt så havde jeg da bare "stillet op" med kalenderlyset på http://www.psychos.dk/tia/kalenderlys/[Redigeret d. 03/12-02 20:05:13 af PeHoRy]


Nu er der jo ikke brugt PHP/ASP på den side du linker til! Den kode der har vundet er ret godt kodet, og kalenderlyset genereres aoutomatisk af PHP, ikke bare et billede fuldstændigt billdede for vær dag. Desuden stod der også at kreativitet var en vigtig faktor.
Og hvis man tager ordlyden helt alvorligt, så er det rimeligt svært at lave et tekstbaseret output.

Altså mener jeg at vinder koden er rigtig flot, og at man da godt må bruge sin kreativitet.

##################################
#There are only 10 types of people in the world: #
#Those who understand binary ant those who don't#
##################################

# JeZper #





Jeg er glad ved at jeg ikke deltog da jeg nok ville have tabt. Især fordi jeg ville gøre som der stod man skulle!
:/

//Martin Wolf



Jeg synes, at man skal se det fra lidt flere vinkler:

Efter den nøjagtige ordlyd, kunne scriptet ikke vinde, men taget i betragtning af, at det var "en indikator for datoen", og det er flot lavet, så synes jeg, at mansword og KasperTSW har gjort det rigtige. Og for at gøre det lidt mere: Det er et kæmpe arbejde med denne konkurrence.

/*
Mikl

ICQ: 159096501
MSN: mikl@mikl.dk
*/



Jesper->> Det er vel lige meget om det er php/asp når man ikke behøver at gøre som opgaven beskriver.

Jeg ved godt at det er meget firkantet set på det, men det kan da ikke være rigtigt at man ikke behøver at gøre som opgaven besrkiver for at vinde.

"Og for at gøre det lidt mere: Det er et kæmpe arbejde med denne konkurrence."
Enten laver de en konkurrence og finder vindere ud fra hvad opgaven gik ud på ellers så laver de ikke nogen konkurrence.



User
Bruger #80 @ 04.12.02 17:16
Hej alle!

Hverken KasperTSW eller jeg har taget højde for at dag 2's vinder ikke gjorde det 100% efter reglerne. Vi faldt 100% for kodningen og designet i det. Samtlige opgaver vil nu blive gået igennem for at se om der skulle være noget at falde over. Vi er kede af hvis der er nogen der føler sig uretfærdigt behandlet, men egeriis' forslag har vundet og det laves der ikke om på.

Daniel - aka. mansword

Jesper->> Det er vel lige meget om det er php/asp når man ikke behøver at gøre som opgaven beskriver.

Jeg ved godt at det er meget firkantet set på det, men det kan da ikke være rigtigt at man ikke behøver at gøre som opgaven besrkiver for at vinde.

"Og for at gøre det lidt mere: Det er et kæmpe arbejde med denne konkurrence."
Enten laver de en konkurrence og finder vindere ud fra hvad opgaven gik ud på ellers så laver de ikke nogen konkurrence.




t