"Width" på udv.dk

Tags:    udvikleren.dk

Hey Kasper, co-admins og alle vi andre :)

Jeg gik lige gennem sitet og fandt en del steder hvor indholdet er bredre end designet er lavet til.
Et lille eksempel er i "Tips & Tricks".
Der er boksen hvor koderne står for bred, så menuerne bliver mindre og den til højre bliver "skubbet" ud af skærmbilledet.
Kasper, kan du ikke sætte width til at være x%, så det ser nogen lunde ordenligt ud?

:)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Jah, det er faktisk rigtigt nok!! Jeg prøvede at sætte min opløsning ned til 1024x768 og 1152x864 (kører normalt med 1600x1200) og så kunne man hverken se ratingen eller hvem der havde skrevet det... :D



Oh well..
Snakkede med KasperTSW (Webmaster) for et par dage siden på IRC channelen.
(#udvikleren.dk på quakenet)
Og han sagde at "< pre >" tagget mere eller mindre "sin egen vilje", så indtil videre findes der desværre ikke nogen løsning på problemet...

Med venlig hilsen
Ken Christensen
[Redigeret d. 08/03-03 23:21:58 af Ken Christensen]




Og han sagde at "< pre >" tagget mere eller mindre "sin egen vilje", så indtil videre findes der desværre ikke nogen løsning på problemet...


Lav en word-wrap på alle tekster inden de sættes ind. Det burde løse problemet. Det burde være rimelig nemt at undersøge hvor mange karaktere der ca. kan stå under de forskellige opløsninger og så indsætte en < br > efter så og så mange tegn, indtil der ikke er flere.

Så er teksten wrappet, ikke pænt måske, men siden står som den skal. Indtil folk lære en ordentlig skrive/kode stil, så er den slags foranstaltninger desværre nødvendige. Alternativt kunne man anvende iframes eller lignende til indlæg. Derved vil der komme scroll-bare på og så se siden igen pæn ud.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk




Og han sagde at "< pre >" tagget mere eller mindre "sin egen vilje", så indtil videre findes der desværre ikke nogen løsning på problemet...


Lav en word-wrap på alle tekster inden de sættes ind. Det burde løse problemet. Det burde være rimelig nemt at undersøge hvor mange karaktere der ca. kan stå under de forskellige opløsninger og så indsætte en < br > efter så og så mange tegn, indtil der ikke er flere.

Så er teksten wrappet, ikke pænt måske, men siden står som den skal. Indtil folk lære en ordentlig skrive/kode stil, så er den slags foranstaltninger desværre nødvendige. Alternativt kunne man anvende iframes eller lignende til indlæg. Derved vil der komme scroll-bare på og så se siden igen pæn ud.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk


Det er en dum ide at indsætte < br > da tekst der står i < pre > oftest bruges som copy-paste og så virker det ikke hvis der kommer et linjeskift midt inde i det hele. Hvis man vil have en løsning er det at afskaffe < pre >

Ps. Det er irriterende at HTMLkoder ikke laves om så de vises som tekst. og hvis man prøver på selv at gøre det vil det heller ikke lykkes. Hvad skal man så med de der [eHTML] tags. Fx mit br. Jeg kan ikke bare skrive det for så ses det bare som et linjeskift og hvis jeg erstatter < med < udskrives < på skærmen. Når jeg så vil rette i teksten er koderne helt fjernet

[Redigeret d. 18/03-03 15:07:28 af Jesper Kristensen]



t