Åbne tråder i fora

Tags:    udvikleren.dk

Hejsa,

Jeg ved godt det er bragt op før, og det er også mig som har bragt det op før.
Jeg frekventeret særligt Delphi forummet, og der er utroligt mange åbne tråde
som der ikke er blevet postet til i umindelige tider.

En optælling i dag kl. 08.20 afslørede at der var 66 åbne tråde, og ca. de 40 var
der ikke blevet postet til siden midten af februar. Med andre ord, så er der ikke postet
til over halvdelen af de åbne tråde i over en måned.

Jeg har sagt det før og nu vil jeg sige det igen. I (Kasper og co-admins) bliver altså
nødt til at komme op med en løsning, for det er et irritationsmoment for i hvert fald mig, og
mange andre også tror jeg.

Hvis I ikke vil lukke lukke trådene med tvang, så implementér f.eks. en mulighed for
at angive en tidsgrænse for hvor gamle tråde man vil se. Det er ikke særligt svært
(med forbehold for at jeg jo ikke kender databasen struktur bagved udvikleren.dk)

Det er naturligvis bare foreslag, men jeg mener helt seriøst at det er et stigende problem.
Der er utrolig mange her på udvikleren.dk som stiller et spørgsmål og så aldrig kommer
tilbage efter svar.


---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Jeg har et forslag til hvordan det kan gøres:

Hvis der er kommet et forslag (SVAR) fra en anden person og og EJEREN af tråden ikke har reageret (Det kunne fx være et indlæg hvor ejeren skriver om han/hun kunne bruge forslaget og evt mangler) på det sidste SVAR inden for fx en måned en uge eller hvad tid det kan være, så lukkes tråden automatisk.

Ved denne metode lukker man kun de tråde hvor folk svarer men hvor ejeren aldrig ser svaret fordi han/hun ikke tjekker om der er nyt.

Man lukker ikke de tråde hvor diskussionen bare tager lang tid og heller ikke de tråde hvor der ikke lige er nogle der ved svaret.

I øvrigt er det ofte sådan at dem der har lavet de tråde der bare er der uden grund, de har været online omkring fem gange. Det kunne man også bruge til noget.




Hvis der er kommet et forslag (SVAR) fra en anden person og og EJEREN af tråden ikke har reageret (Det kunne fx være et indlæg hvor ejeren skriver om han/hun kunne bruge forslaget og evt mangler) på det sidste SVAR inden for fx en måned en uge eller hvad tid det kan være, så lukkes tråden automatisk.


Det er faktisk også det jeg mener, de tråde som der ikke er postet til i et stykke tid bør lukkes eller i hvert fald skjules på en eller anden måde.


Man lukker ikke de tråde hvor diskussionen bare tager lang tid og heller ikke de tråde hvor der ikke lige er nogle der ved svaret.


Selvfølgelig skal der ikke lukkes tråde hvor der er en diskussion igang. Hvis der ikke er sket noget på en tråd efter et vist tidsrum, hvad enten der er svaret eller ej, så mener jeg at tråden bør lukkes.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



Jeg foreslog en gang i tidernes morgen at det kun skulle være muligt at have 3-4 åbne tråde af gangen, men jeg kan ikke huske om det nogensinde er implementeret. Man kunne tilføje en begrænsning der siger at man ikke kan starte nyt tråde, hvis man har tråde, hvori der ikke har været aktivitet de sidste 14 dage.

/data



Jeg foreslog en gang i tidernes morgen at det kun skulle være muligt at have 3-4 åbne tråde af gangen, men jeg kan ikke huske om det nogensinde er implementeret. Man kunne tilføje en begrænsning der siger at man ikke kan starte nyt tråde, hvis man har tråde, hvori der ikke har været aktivitet de sidste 14 dage.

/data



Det hjælper ikke for dem der har de gamle åbne tråde er ofter folk der aldrig kommer på sitet mere og måske kun har været her en enkelt gang

6,28,7,1,14,17,28,160,2,5

Antal gange online for de nederste i PHP/MySQL Forum. En enkelt undtagelse, men ellers er der mange som ikke kommer tilbage til udvikleren.dk og derfor vil de ikke prøve at oprette nye spørgsmål.



Jeg foreslog en gang i tidernes morgen at det kun skulle være muligt at have 3-4 åbne tråde af gangen, men jeg kan ikke huske om det nogensinde er implementeret. Man kunne tilføje en begrænsning der siger at man ikke kan starte nyt tråde, hvis man har tråde, hvori der ikke har været aktivitet de sidste 14 dage.

/data


Det hjælper ikke for dem der har de gamle åbne tråde er ofter folk der aldrig kommer på sitet mere og måske kun har været her en enkelt gang

6,28,7,1,14,17,28,160,2,5

Antal gange online for de nederste i PHP/MySQL Forum. En enkelt undtagelse, men ellers er der mange som ikke kommer tilbage til udvikleren.dk og derfor vil de ikke prøve at oprette nye spørgsmål.


Jeg synes ikke man bør lukke tråde fordi ejeren ikke har svaret. Der kunne jo være andre der kunne bruge svaret - ikke kun ejeren. Det er vel det foraerne går ud på. At man deles om et svar. Ellers kunne man jo bruge det interne postsystem, så det kun var ejeren og svareren der kommunikerede.

Jeg er meget enig i at det er et problem, men igen: Udvikleren.dk er et sted hvor nybegyndere/eksperter i programmering kan søge efter svar. Så ville det da være mest praktisk at man kunne bruge de gamle svar.
Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/



Man kan godt se lukkede sprøgsmål. De står nederst på siden.
Først kommer åbne spørgsmål, så kommer diskussioner og tilsidst kommer lukkede spørgsmål.




Jeg er meget enig i at det er et problem, men igen: Udvikleren.dk er et sted hvor nybegyndere/eksperter i programmering kan søge efter svar. Så ville det da være mest praktisk at man kunne bruge de gamle svar.


Det kan man jo også nederst på siden. Men gamle tråde bør altså fjernes fra åben listen især fordi mange af dem er oprindeligt postet af folk som aldrig er kommet tilbage efter svaret.

---
Thomas Due
tdue@mail.dk



t