LAN basseret messenger?

Tags:    c++ diverse

Hej!

Er der ikke nogen der har et link eller en forklaring til hvordan man laver en LAN basseret messenger?

Mvh. Jonas
"Vive su vida a través de sus propios ojos!"
www.midstrup.dk



Hej
Hvis det er i Vis C++, kan du finde det i hjælpen eller i bog Visual C++ in record time.

Hvad end om du vil lave den med FTP eller HTTP. Jeg har ikke lige tid til at skrive mere....

Håber det kunne hjælpe



Hej
Hvis det er i Vis C++, kan du finde det i hjælpen eller i bog Visual C++ in record time.

Hvad end om du vil lave den med FTP eller HTTP. Jeg har ikke lige tid til at skrive mere....

Håber det kunne hjælpe



Jeg havde tænkt mig at det skulle foregå over TCP/IP hvis det kan lade sig gøre protokollen sådan, at man kan skrive mellem computere på et lokalt netværk (LAN).

- Jonas
"Vive su vida a través de sus propios ojos!"
www.midstrup.dk




Jeg havde tænkt mig at det skulle foregå over TCP/IP hvis det kan lade sig gøre protokollen sådan, at man kan skrive mellem computere på et lokalt netværk (LAN).


Det kan sagtens lade sig gøre, men du skal overveje nogle ting inden. For det første, hvor mange skal bruge det? Hvis det bare er 2, er det ikke noget problem, for så connecter den ene bare til den anden. Men hvis du vil have mulighed for at have kontaktlister osv, så skal du overveje hvordan det skal virke.

Skal der være en server som alle conncter til, og som sørger for kontakten imellem klienterne (Server-klient opbygget) eller skal det bare være sådan at hver klient connecter til andre som står på ens kontaktliste. (Klient-klient opbygget.) Det sidste giver selvfølgelig væsentlige flere forbindelser og derved også mere trafik end den første.

Men tilbage til det du egentlig spurgte om, om der var nogen som havde et link til hvordan du laver en? Nej, jeg har ikke et link. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stor din viden om Winsock er i forvejen, men ellers skulle du nok starte med bare at lære Winsock, da et program som det du vil til at lave der, kræver en god viden indenfor Winsock, samtidig med at du skal integrere det med klasser osv.

Det er ikke noget du laver på én dag...

Men klø på, så skal du da nok få det lavet. :)



Hej!

Er der ikke nogen der har et link eller en forklaring til hvordan man laver en LAN basseret messenger?

Mvh. Jonas
"Vive su vida a través de sus propios ojos!"
www.midstrup.dk


Visual C++ stinker til visual udvikling. Brug delphi eller borland c++, de har begge en lang række netprotokoller mefølgende i enterprise udgaven, disse gør at du kan lave en messanger på et par timer alt efter hvor god du er så op til et par dage.



Visual C++ stinker til visual udvikling. Brug delphi eller borland c++, de har begge en lang række netprotokoller mefølgende i enterprise udgaven, disse gør at du kan lave en messanger på et par timer alt efter hvor god du er så op til et par dage.


Gider du ikke lige forklare, hvad det er der stinker?




t