Hjælp til Command Prompt funktion

Tags:    c++ php

Hej er der nogen som ved hvordan man laver en command Prompt?

Jeg ønsker at lave et lille program, som skal indeholde et vindue som har samme funktioner som Command Prompt (Text-based [command-line] functions)


Jeg vil være meget taknemmelig for al den hjælp jeg kan få, så hvis der er noget som er uklart så sig endelig til...
Det skal lige tilføges at jeg ikke er erfaren C++ koder, så jeg skal have tingene skåret ud i pap.

Jeg bruger C++Builder 6 fra Borland - så hvis nogen har kendskab til dette program ville det selvfølgelig være en fordel (for mig)

God jul :)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
Jeg tror det nemmeste for dig at gøre fælgende :
void main(char noget[10],noget1[10])
{
// Din kode
}

Lade os sige programmet hedder "hej", så kalder du det således "Hej -tekst -tekst1"
Dette kaldes vist "parse". Det du taler om tror jeg ikke er så svært at lave....

Du kan bruge "cin" og "cout" til at få taste tryk fra brugen og skrive dem på skærmen.

Dit program kunne så således ud.
// Find de include filer du skal bruge
void main(char no[10],no1[10])
{
char tekst[255]; // opretter char med plads til 255 tegn
clrscr(); // Sletter skærm "kan være du ikke kan bruge denne i Windows. Unlad herved"
cout<<"Velkommen til dette program \\n";
cout<<"Par 1 : "<<no<<"\\n"; // Udskriver tekst
cout<<"Par 2 : "<<no1<<"\\n";// Udskriver tekst

for(int i=0;i<10;i++) // Gentager program indtastningerne i < 10 gange
{
cout<<"Skriv noget : ";
cin >>tekst; // læser tekst fra keyboar til enter og skriver til skærm
}

}// Program slut

Hvad angår resten af programmet det tror jeg selv du kan finde udaf. Du kan evt. bruge exeshell eller winshell eller CreatePross søg hjælp på nettet.

Held og lykke med det
Janus S. Andersen

P.s Håber ikke der var for mange fejl i kode, ellers skal der nok være en anden der retter dem her på siden.

Pp.s Intet er svært det tager blot tid....

*** Livet er smukt ***




Jeg har kun erfaring med udvikling til linux, men generelt er det jo ikke lige det nemmeste projekt du har fundet dig (selvfølgelig afhængig af hvor avanceret den skal være..).
I bogen Linux Application Development udvikles en shell (til linux).
Kildekoden kan ses her: http://people.redhat.com/johnsonm/lad/src/index.html
Der kan du måske finde inspiration, selvom du udvikler til windows.

Hej er der nogen som ved hvordan man laver en command Prompt?

Jeg ønsker at lave et lille program, som skal indeholde et vindue som har samme funktioner som Command Prompt (Text-based [command-line] functions)


Jeg vil være meget taknemmelig for al den hjælp jeg kan få, så hvis der er noget som er uklart så sig endelig til...
Det skal lige tilføges at jeg ikke er erfaren C++ koder, så jeg skal have tingene skåret ud i pap.

Jeg bruger C++Builder 6 fra Borland - så hvis nogen har kendskab til dette program ville det selvfølgelig være en fordel (for mig)

God jul :)





Hej Søren,
tak for dit indlæg. Jeg har kigget på det, og det ser ret kompliceret ud...

Da jeg har ikke megen forstand på udvikling til Linux, kan jeg ikke lige hitte hoved og hale i koden foreløbigt.

Jeg tænkte mere på om der var nogle bestemte metoder, *.h, biblioteker mm. som skulle benyttes...
----
Ja; programmet skal køre på windows, men det er også planen at det senere skal kunne køre på Linux, enten via Wine eller også kompileret til Linux.




User
Bruger #24 @ 30.12.02 16:28
du kan jo lave en "parser" funktion, som bare giver alt videre til Winexe(input) - så vidt jeg ved skriver alt til stdout, den kan du få til at pege til dit window. (det var den korte version)



du kan jo lave en "parser" funktion, som bare giver alt videre til Winexe(input) - så vidt jeg ved skriver alt til stdout, den kan du få til at pege til dit window. (det var den korte version)


Beklager det lange fravær fra dette sp.

.:: Daniel Lauritzen:
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at parse..
gider du at skære det lidt mere ud i pap? - det ville være stort...[Redigeret d. 22/01-03 02:12:41 af Nico French]



du kan jo lave en "parser" funktion, som bare giver alt videre til Winexe(input) - så vidt jeg ved skriver alt til stdout, den kan du få til at pege til dit window. (det var den korte version)

Beklager det lange fravær fra dette sp.

.:: Daniel Lauritzen:
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at parse..
gider du at skære det lidt mere ud i pap? - det ville være stort...[Redigeret d. 22/01-03 02:12:41 af Nico French]


Din "parser" skal sortere dit input. Alle de kommandoer i din shell du ikke selv ønsker at definere opførelsen af, sender du videre til Winexe. Outputtet fra winexe smider du så op som output i din shell. Pointen er at du laver en stub-funktion, som opfører sig som en dummy, der bare smider input videre, jo mindre det er et input du selv vil håndtere.

Mvh.,

Jakob Justsen



Jeg er ved at afprøve jeres forslag.
-vender tilbage snarrest.



Jeg har droppet projektet, eller rettere sagt sat det på hylden -da jeg ikke kan nå det pga. for meget om ørene.

Jeg takker for jeres hjælp, og deler hermed up ud til dem der har lagt svar (der var kun en... og ved ikke om det var brugbart...)

Men endnu en gang- Tak.



t