Ideer til en Kodetrold

Tags:    c++ delphi

Hej
Jeg vil snart starte på at lave en Kode Trold, og herved ville jeg spørger om der var en eller anden der gad være med på denne ide ?

Ideen går udpå at lave et program som kan skrive noget af ens kode. Lidt lige som et opslagsværk, blor over kode eksempler. Programmet skal være let at bruge, og skal være udviklet til at hjælpe. Programmet kunne indholde kodeeksempler til forskellige sprog, men ville starte med C++.

Så hvis der er en der har mod på dette, vil jeg gerne høre fra dig.

Best Regaard
Janus

*** Livet er smukt ***



Grund ideen er god. Men jeg savner noget mere specificering af hvad du vil opnå. Skal det en ting der kan generere matematiske kode stykker eller smarte løsninger på algorithmer.. skal den ligge sig op af en bestemt teknologi (f.eks. OpenGL / Python ) etc..

Skriv lidt mere..

/Rybon



Jeg tænkte på at lave kodetrollen som en slgas opslag, med kode eksempler. Jo smarte algorithmer og løsninger på normale problemstillinger kunne ligges i programmet.

Programmet skulle opbygges således at det bestod af nogle kanpper hvor man først vælger det sprog man kunne tænke sig at få hjælp til. F.eks. Python, PHP, C++ mm. Derefter vælges det emne man vil have hjælp til. F.eks. MoveCursor, CreateProcess, Kommunikation on seriel port, tooltips mm.

Men jeg er meget åben for ideer. Hvad forstillet mig et simpelt program med knapper og et editfelt, hvor kode eksemplet står. Fra edit-boksen kopires kode eksamplet over i klipboradet, og herfra kan koden indsættes med "shift+ins".

Nogle af kodeeksemplerne kunne være udfyld på forhånd og resten kunne gennems som filer på harddisken. Således at brugeren første gang programmet blev anvendt selv kan indskrive kode eks.

Håber dette hjælp på forståelsen.

Janus

P.s Ligger KodeTrolden under programmer her hos udvikleren når jeg er færdig.

*** Livet er smukt ***[Redigeret d. 30/01-03 19:36:08 af Janus S. Andersen][Redigeret d. 03/02-03 15:46:10 af Janus S. Andersen]



t