UdvClient: Første beta version klar! :)

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Så er første version af UdvClient klar! For dem der ikke helt ved hvad det er, vil jeg kort fortælle det:

Med UdvClient er du altid online på Udvikleren.dk! Hvert 5 minut sørger den for at din status på sitet er online, og tjekker samtidig for nye forumindlæg, UdvPost beskeder og en hel masse andre ting. Du har mulighed for at se seneste IT nyheder, nyeste forum indlæg, dine Udvalgte indlæg, og flere andre ting. Du har endda mulighed for at se din Buddyliste, og med få klik skrive en besked til dem. UdvClient ligger i Tray'en i Windows (ved siden af uret), og kræver kun meget lidt hukommelse/båndbredde.

Indtil videre er klienten klar som en tidlig betaversion, der dog ikke har nogen kendte fejl. Jeg håber at i vil være med til at teste den, og fortælle hvad i synes om den. Hvad kan laves bedre? Hvad mangler der? Nogen fejl? Den slags information må i endelig skrive her :)

Da der i fremtiden er mulighed for flere klienter, og for at gøre sikkerheden bedre, er det påkrævet at indstille et specielt klient password, der sammen med jeres profil (Udvikler ID) bruges hver gang i vil have en klient til at "samarbejde" med jeres Udvikleren.dk profil. Dette password kan lynhurtigt indstilles på http://www.udvikleren.dk/settings.php?mode=clients.

Når det er gjort er det sådan set bare at downloade beta versionen, og komme i gang :). Den kan hentes fra http://www.udvikleren.dk/udvclient/UdvClient_public_beta_1.zip. Jeg vil minde om at det altså ER en beta version, og at fejl kan forekomme. Klienten vil selv bede om et UserID (jeres UdviklerID, fx 110), samt jeres klientpassword. Når det er indtastet, og i vælger at opdatere (eller venter til der er gået 5 minutter), vil i kunne se jeres Buddy liste osv.

Jeg glæder mig meget til at høre hvad i synes - al feedback er velkommen :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Det ser megt godt ud :)
Men jeg syntes det er lidt svært at finde rundt i.
Ellers ser det da ok ud! Jeg har ikke fået nogle fejl endnu...

Med Venlig Hilsen: Chadi
http://www.chadi.aab-net.dk



En meget sej ide du er kommet med her :)

Noget der iriterer mig er den der newsticker... den kan du sagtens gøre smukere... please? :)
Det kunne også være rart hvis du inkluderede den der UdvPulse. Du kan vel altid lave en funktion så man kan slå den fra under indstillinger?

Det ville også være sejt med en funktion der kunne gemme indlæg/nyheder i programmet så man altid ville kunne læse dem. Faktisk aner jeg ikke hvordan det kan gøres på en sej måde, men det var bare en ide fra min side :)

Ellers mega sejt der! :P

//Martin Wolf



En meget sej ide du er kommet med her :)

Noget der iriterer mig er den der newsticker... den kan du sagtens gøre smukere... please? :)
Det kunne også være rart hvis du inkluderede den der UdvPulse. Du kan vel altid lave en funktion så man kan slå den fra under indstillinger?

Det ville også være sejt med en funktion der kunne gemme indlæg/nyheder i programmet så man altid ville kunne læse dem. Faktisk aner jeg ikke hvordan det kan gøres på en sej måde, men det var bare en ide fra min side :)

Ellers mega sejt der! :P

//Martin Wolf


Jeg glemte vist at nævne at en indbygget browser ville være nice så man ikke altid skal til at bøvle med IE.

//Martin Wolf



Hejsa!

Jeg synes UdvClienten er blevet fin, jeg har dog et par ide'er til ting jeg godt kunne tænke mig:

- Man kan vælge at der afspilles en lyd når der kommer nyt indlæg, i forhold til sidst (evt. en lille besked)
- Man kan se alt ens udvikler post, ikke kun det nyeste. Jeg kan værtigfaldet ikke se alt mit gamle.
- Måske en liste over nyeste Grupper, ved jeg ikke rigtig, men er da et forslag...

Jeg har også fundet et par fejl/rettelser jeg synes burde laves:

- Hos mig er der en fejl når jeg står i "IT-nyheder" og har valgt en af nyhederne. Og derefter vælger en af de andre menu'er eller klikker på min budieliste. Fejl: List index out of bounds (14) (Fejlen kommer kun nogle gange... Fejlen forsvundt også efter en luk og åben...)
- Lukkede programmet og åbnede det igen og vupti, min opsætning var forsvundet.
- Når man under "Nyeste indlæg vælger "Følg med i tråd" burde den rettes til følg ikke med i tråd (ved godt det kan gøres under "Udvalgte indlæg")
- Størelsen af det store firkantede felt i midten, burde være lige stor ved "Nyeste indlæg" som ved "Udvalgte indlæg". Så man ikke hele tiden skal resize den for det ser pænt ud.
- Man kan have flere af dem åben på en gang.

Det var vist det jeg lige kunne finde:)

Ellers synes jeg det er en rigtig god UdvClient i har fået lavet!
Hvis jeg finder mere, skriver jeg det over IRC.

---
Hilsen Anders




Det kunne også være rart hvis du inkluderede den der UdvPulse.


UdvPulse og UdvClient er to forskellige projekter :)
Der er p.t. udgivet en meget tidlig beta version af UdvPulse til nogle stykker på kanalen, og den bliver offentlig med det samme der er en stabil version :)


Mvh,

Thomas Nielsen



Kunne i ikke lave en UdvKlient-betagruppe hvor brugere kan skrive ideer og fejlrettelser, så man har det samlet på et sted?

Mon man ikke kunne lave en form for messenger i UdvKlient, så man hurtigt kan kontakte en der online, uden at skulle skrive en ny Udviklerpost?

Det var alt. Synes det er en god ide med klienten.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/



Jeg har et problem med den; jeg bruger windows me, og hvis jeg prøver at lukke computeren og udvclient stadig kører, kan den ikke lukke ...
Jeg er nød til at lukke udvclient også bagefter lukke computeren ...
lidt irriterende... :|



Tak for al den feedback der er kommet indtil videre :). Der er helt sikkert nogle gode ideer, samt nogle småfejl der skal rettes, til næste version. Jeg vil nok snart poste en todo/change-list, så i kan se hvad jeg regner med at få med. Specielt Anders' liste er naturligvis meget brugbar, men jeg vil ikke kommentere den så meget, ikke lige nu i hvert fald. I vil kunne se hvad jeg/vi synes er relevant at få med, og hvad der kan lade sig gøre, ud fra den liste jeg vil forsøge at sammenfatte inden for de næste par dage - så må i bitche hvis i synes at jeg har glemt noget vigtigt :). Jeg vil forsøge at svare på nogle af de spørgsmål der er postet her i tråden...

- Der kommer IKKE nogen indbygget browser. UdvClient skal helst være lille, hvilket ikke er så praktisk til at browse i :)

- Der bliver ikke nogen betagruppe, i hvert fald ikke lige nu, da jeg bare forestiller mig at vi bruger dette forum. Der er ikke nogen grund til en gruppe hvor folk skal melde sig ind, til noget der skal være offentligt tilgængeligt, synes jeg.

- Jeg vil helst ikke integrere direkte beskeder i programmet, som fx i MSN Messenger - UdvClient er også lavet for at sørge for at folk bruger siden endnu mere, og derfor vil en del af funktionerne fortsat kræve at man hopper på sitet. Håber at i forstår :)

I må i øvrigt meget gerne oprette en ny tråd, til eventuelle diskussioner omkring disse ting. Det er lettere for mig at besvare, og vi slipper for at skulle kigge en kæmpe lang tråd igennem hele tiden :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



De 2 projekter, UdvClient, og UdvPulse, er så nice. Og jeg håber at folk vil tage godt imod dem.
Keep up the good work, Kasper, Mansword og alle de andre der har været med! :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Rigtig godt program.

Kan det ikke på et tidspunkt blive muligt at se ulæste indlæg for et bestemt forum eller nyt i de grupper man er med i?

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk
- Admin på gruppen Delphi spilprogrammering.
http://www.delphispilprogram.udvikleren.dk



<< < 12 > >>
t