Spændende nyt!

Tags:    udvikleren-info

Så sker der sørme da lige lidt igen :). Som jeg lovede omkring nytår, ville der ske en masse her på Udvikleren.dk, og nu er jeg så i gang med at indfri det løfte. Det mest spændende er de nye Udvikleren.dk grupper, men dem fortæller jeg om lige efter et par mere praktiske ting. For det første har jeg fjernet software sektionen. Den var i alt for dårlig stand, der var for mange ligegyldige ting der fyldte den op, og det var dybest set nok ikke den rigtige måde at gøre det på. Alt hvad i har lavet af spændende scripts/programmer/osv. kan jo vises frem ved at tilføje det som referencer til jeres profil. Det er meget muligt at der senere bliver en slags oversigtsside over de mest spændende ting, eller noget i den stil, men det er ikke noget jeg har tænkt så meget over endnu. Derudover har jeg lavet en helt ny side til at tilføje artikler på. Den gamle havde jeg ikke selv lavet, og den var bare ikke god nok længere, selvom jeg havde forsøgt at lappe en del på den :). Med det nye system bliver det muligt at tilføje billeder ved at uploade dem til Udvikleren, hvilket nok er den mest synlige forskel i får at se :). Desuden kan i nu også gemme jeres artikler, så de altid ligger på Udvikleren, og derefter sende dem til godkendelse. Bliver de ikke godkendt, har i mulighed for at gøre dem bedre, og så indsende igen. Det allerbedste ved systemet er dog det system der ligger bag ved, som vil gøre livet lettere for mig selv og co-admins, men det vil jeg ikke fortælle så meget mere om her :). Jeg vil dog lige nævne at der stadig KAN være fejl i systemet (det er kun blevet testet et par dage), så i må endelig råbe højt hvis i finder noget.

Men tilbage til Udvikleren.dk grupper, som jo er det jeg er allermest spændt på at fortælle jer om :). Ideen er snart et halvt år gammel, men nu er jeg endelig klar til at vise det frem. Det går dybest set ud på at i Udviklere nu kan samle jer i små eller større grupper, med folk der fx har den samme interesse som jer. Udviklere der synes at OpenGL er vildt spændende, kan oprette deres egen gruppe. En gruppe af Udviklere der arbejder på samme projekt, kan oprette en gruppe, og sørge for at kun godkendte Udviklere kan være med. Hver gruppe har deres eget eForum, deres egen liste over interessante ressourcer, og mulighed for egen chatkanal. Daniel Kristensen har endda skrevet en fin pressemeddelelse, som i kan læse her. Håber at i vil få glæde af de nye tiltag :)



t