Udvikleren.dk - version 6

Tags:    udvikleren-info

Så blev det tid til endnu en version af Udvikleren.dk. Ændringerne burde være ret synlige denne gang, da designet har fået en ordentlig overhaling :). Derudover er størstedelen af sitet blevet tweaked lidt. En masse kode er blevet omskrevet eller optimeret, en række bugs/irritationer er blevet rettet, og der er samtidig kommet lidt ny funktionalitet rundt omkring. Jeg håber at i kan lide alt det nye, og ikke holder jer tilbage med kommentarer, ris/ros, bugs osv. :). Sitet kan stadig indeholde mindre fejl, så det er vigtigt at skrive til os hvis du finder nogen. Husk også at sige tillykke til mikl-dk, der er ny co-admin på sitet! Rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk! :)

En anden vigtig ting er der også sket i dag. Jeg synes det var på tide at der blev lukket lidt tråde, så jeg gik i gang i Delphi foraet. Der gik hurtigt sport i det, specielt da jeg fik mikl-dk med på ideen, og det resulterede altså i at vi fik klaret alle Udvikleren's forums. Der er nu ikke nogen åbne tråde der ikke har været aktive inden for de sidste 1-2 måneder. Vi har intern statistik over det, og jeg kan afsløre at der blev lukket tæt på 500 tråde, hvilket resulterede i at en række Udviklere blev en del rigere - der blev nemlig uddelt næsten 32.000 UP! Med andre ord: Julemændene har været på spil, og alle de gode og artige (og ikke mindst flittige) Udviklere har fået lidt "julegaver" :)

[Redigeret d. 24/11-03 22:14:46 af Kasper (TSW)]



så nogle konstruktive forslag ville være guld værd :)


Fold kodeboks ind/udKode 


--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/




Fold kodeboks ind/udKode 



Det kan løse en del af problemet, men hjælper ikke på fx en url eller et andet stykke meget langt tekst (kodelinie uden mellemrum fx), med mindre man bare er ligeglad med sammenhængen og wrapper et vilkårligt sted. Det kan let blive ret ulæseligt. Vi har da vist i øvrigt også snakket om det her før, hvor vi kom frem til at wordwrap ikke var en god løsning, har vi ikke? :)


--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster




Vi har da vist i øvrigt også snakket om det her før, hvor vi kom frem til at wordwrap ikke var en god løsning, har vi ikke? :)


Det husker jeg faktisk ikke :D Men det skal nok passe når du siger det :P

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/



Det husker jeg faktisk ikke :D Men det skal nok passe når du siger det :P


Nogen har jeg i hvert fald snakket om det med! ;)
Men har du andre gode forslag?

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Fuck det ser for NiCe ud!!... virkelig godt skuldret Kasper!!!!..

/Koldy



hehe tak for de fine ord ;)

Nu må vi se hvad Kasper har tænkt sig fremover, om i ser meretil mig :P

PS: Resten er Teaser'erne er næsten færdig, hehe...



>1) menuen til højre fucker pænt op hvis vinduet bliver for lille eller hvis man køre i en opløsning på 640*480...

Jeg er ked af at sige det, men 640*480 ER altså for lav en opløsning, både til Udvikleren.dk og en masse andre sites. Kan ikke gøre så meget ved det.

>2) menuen til højre har to links der går det samme sted hen! "Profil informationer" & "Dit kontrolcenter" er fuldstændig ens!

Ja, men "Profil informationer" vises kun hvis du er under dine settings, hvor i mod "Dit kontrolcenter" vises lige meget hvor du er på sitet.

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster


Hvad så med at bruge mit svar til denne del?

Man kan jo sagtens køre den opløsning med de gamle designs.

/Kallesen
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤




Det kan løse en del af problemet, men hjælper ikke på fx en url eller et andet stykke meget langt tekst (kodelinie uden mellemrum fx), med mindre man bare er ligeglad med sammenhængen og wrapper et vilkårligt sted. Det kan let blive ret ulæseligt. Vi har da vist i øvrigt også snakket om det her før, hvor vi kom frem til at wordwrap ikke var en god løsning, har vi ikke? :)


Jeg er fristet til at sige at du skal wordwrappe ved det nærmeste whitespace, og hvis der ikke er nogen, så wrapper du ved margin. Der går ikke ret lang tid før folk finder ud af det og formattere deres tekster pænt.

Med hensyn til URL'er, så er jeg lidt vakkelvorn på det punkt, jeg kan ikke lige overskue om man kan have linebreaks i teksten til en URL.

Det er bare min mening, men nu er jeg nok også lidt pernitten hvad den slags angår. Jeg afskyr dårligt formateret tekst.

Iøvrigt et ganske lækkert design, dog kan jeg ikke lide ikonerne i forumerne, de er simpelthen for små og utydelige.

Tilføjelse:
Jeg opdagede så lige at "Referencer og Teknologier" (http://www.udvikleren.dk/settings.php?mode=referencer) er alt for bred til min skærm (1024 x 768). Midterpanelet går ca. 75 pixels ind over/under højremenuen.

Tilføjelse:
Det samme gør sig gældende for chat vinduet i redaktørgruppen. Falder jeg og flere skriver jeg igen :)

Tilføjelse:
Hvis man indsætter et linieskift i bunden af et redigeringsfelt (TextArea), det være sig redigering af forum indlæg, oprettelse/redigering af artikel, så går Internet Explorer ned. Det synes jeg er lidt foruroligende.

P.s. Hvorfor står "Dit Kontrol center" både i venstre menu under Udviklere og i højre menu under "Info"?
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


[Redigeret d. 25/11-03 13:58:13 af Thomas Due]




MEN hold da kæft hvor er jeg træt af de skide popups
I Am The Cyborg, and i`m here to serve :)


http://toolbar.google.com - effektiv popup blocker :-)
/* Jeg har den opfattelse at menneske kroppen består af 98% kød og 2% skunk */



Du skal stadig tænke på, at det til dels er reklamerne, der driver udvikleren.dk som sted, så en reklame i ny og næ er godt nok irriterende, men set i forhold til, hvad du får (dette site), så synes jeg, at det er ok - man kan endda godt klikke på dem og læse om de "gode" tilbud ;) Det er bedre end reklameblade, og så støtter det sitet.

mikl-dk | mikl@mikl.dk



t