What would you like to know today?

Tags:    udvikleren-info

<< < 123 > >>
De fleste har nok efterhånden hørt om .NET (udtales dot-net), men hvor mange ved i grunden hvad det helt præcist er? Microsoft snakker næsten ikke om andet, og sådan har det været i et stykke tid, men hvorfor? Hvad er det interessante ved .NET? Hvad går det i grunden ud på? Jeg har selv rodet lidt med .NET, men synes ærlig talt at det var den rene jungle at komme i gang med.

Der sidder sikkert nogen af jer derude der godt kunne tænke jer at komme i gang med .NET, eller i hvert fald vide lidt mere om det, og derfor har Microsoft givet os et godt tilbud. De vil meget gerne svare på alle de spørgsmål vi nu engang må have omkring .NET. I kan enten sende dem til mig (brug kontakt formularen på sitet), eller poste det i vores .NET forum (husk at angive at det er et spørgsmål til MS), eller ganske enkelt bare svare i denne tråd/nyhed. Jeg vil udvælge de bedste, og sende dem til min kontakt hos Microsoft, der har lovet at få nogle eksperter til at besvare dem :).

Jeg gør opmærksom på at alle spørgsmål er velkomne - det her er en god chance for at få besvaret nogle interessante spørgsmål. Det betyder også at de lidt mere kritiske spørgsmål, fra folk der evt. ikke er de helt store .NET tilhængere, også er velkomne. Tonen skal dog være sober, ellers bliver det naturligvis ikke vidersendt.

Jeg håber på at modtage en MASSE spændende og gode spørgsmål fra jer :)



Yo Kasper.
Godt initertiv!(Hmm... Stav?)
Kunne godt værre man skulle benytte sig af mugeligheden(Bliver tha big spam >_< )

Det næste vi mangler er bare at få nogle artikler om .NET

//Chadk



Hej Charlie,

Ja, se at komme med et ordentligt .NET spørgsmål - jeg ved du har :)

Og ja, vi skal have .NET artikler. Jeg har snakket med MS om det, og det er vist noget der bliver arbejdet på. Derudover håber jeg også på at der er nogle Udviklere der snart skriver nogle flere :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Hej Charlie,

Ja, se at komme med et ordentligt .NET spørgsmål - jeg ved du har :)

Og ja, vi skal have .NET artikler. Jeg har snakket med MS om det, og det er vist noget der bliver arbejdet på. Derudover håber jeg også på at der er nogle Udviklere der snart skriver nogle flere :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster


Jeg har stadig ikke fattet .NET :S Det lyder altid som om det primært er til internet udvikling. Synes det er svært at finde info om det. Alt jeg har fundet er en flash film om hvordan det virker :P og der snakkede de kun om webservere.




Det jeg sådan fandt ud af om .NET var muligheden for at køre programmer over asp.net(?), men det var ok langsom at starte selvom det kun var et simpelt konsol program.




Jeg har stadig ikke fattet .NET :S Det lyder altid som om det primært er til internet udvikling. Synes det er svært at finde info om det. Alt jeg har fundet er en flash film om hvordan det virker :P og der snakkede de kun om webservere.


Til julekonkurrencen skrev jeg en artikel, om .NET. Desværre havde jeg ikke særlig meget tid, men prøv alligevel at læse artiklen. Den findes under .NET artikler her på siden.




Et spørgsmål til MS kan jo godt være noget ala: "Jeg har fået indtryk af at .NET primært er noget med webapplikationer, men er det rigtigt?"

Det jeg gerne vil have er at vi får samlet nogle spørgsmål som folk går og spekulerer på, får dem besvaret af nogen der for alvor ved hvad de taler om, og så får lavet en slags FAQ ud af det :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Det er et rigtig godt initiativ, som der bestemt kan komme noget fornuftigt ud af, hvis MS vil tage det seriøst.

Jeg har et spørgsmål:

Er der andre forskelle end syntax på de forskellige sprog, der kan bruges til .NET udvikling?

[Redigeret d. 07/09-04 20:50:18 af Jesper Mikkelsen]



>Det er et rigtig godt initiativ, som der bestemt kan komme noget fornuftigt ud af, hvis MS vil tage det seriøst.

Øhm, det er ikke et problem - det håber jeg lidt at jeg HAR gjort klar i den omtale jeg har givet :). Jeg er skam i direkte kontakt med nogle flinke gutter hos MS (en af dem er i øvrigt også medlem her på sitet), der har lovet mig at vi kan få besvaret disse spørgsmål :)

>Er der andre forskelle end syntax på de forskellige sprog, der kan bruges til .NET udvikling?

Et rigtigt godt spørgsmål! Kom endelig med flere, folkens :)


--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Gode er de måske ikke, men det er nogle af dem jeg er i tvivl om mht .NET på stående fod, men jeg har nogle :

-Jeg har fået indtryk af at .NET primært er noget med webapplikationer, men er det rigtigt? (som tidligere nævnt)

-Vil .NET i fremtiden blive hurtigere, evnt på den næste generations styresystemer? Det er et generelt indtryk at .NET kan virke meget langsomt.

-Er der nogen begrænsninger, af nævneværdig værdi ved .NET i forhold til andre sprog som C# eller C++?

-(Dumt spørgsmål, men stiller det alligevel) Står .NET for noget? Eller er det bare som det står dotNET?

-Vil .NET begrebet udvides til opensource afdelingen såsom php.NET, eller lignende?




[Redigeret d. 07/09-04 22:09:42 af Sunken]



Et mere:

Vil der som tidligere nævnt, være mulighed for tvær-sprogs at skrive programmer? Sådan at en udvikler i C# og en udvikler i C++ og de så kan samle det hele til en .NET applikation?



<< < 123 > >>
t