Lidt design fixes

Tags:    udvikleren-info

Jeg har længe været meget træt af at en tråd blev vist relativt dårligt, specielt i IE, pga. diverse quirks og småfejl. Jeg har nu endnu engang kodet det om, så det er i tabeller igen. Jeg syntes ærlig talt at CSS løsningen kørte elendigt, i hvert fald i IE, så den røg en tur, til fordel for de gammeldags tabeller :). Nu ser en tråd endelig ens ud i IE og en Gecko baseret browser, hvilket jeg længe har ønsket skulle være tilfældet. Samtidig har jeg nu sat en kodebox til at være 500px bred. Det er ikke just en flexibel løsning, men den virker, og den forhindrer at designet går amok hver gang nogen bruger en kodeboks. Skulle nogen have en mere elegang løsning, hører jeg gerne om den - så længe den ikke giver flere ulemper end den her :)

P.S Hvis jeg skulle have indført nogle vanvittige fejl fordi klokken er aaaalt for mange, hører jeg naturligvis også gerne fra jer :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:03:41 af Kasper (TSW)]

Nu fik jeg vist også fjernet den mærkelige scrollbar i bunden (IE only), og jeg fik gjort menuen pæn igen - den var rykket et par pixels i IE, og menupunkterne gik et par pixels ud over menuen når musen var over dem i Mozilla. NU skal jeg vist snart i seng :)

[Redigeret d. 12/11-04 03:43:24 af Kasper (TSW)]



Det var rart, har været så træt af det møg der var før :D

- php-4ever



Fornemt..

Den horizontale scroll undrede mig godt nok lidt... :)


Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk



Fornemt..
Den horizontale scroll undrede mig godt nok lidt... :)


Ja den var rimeligt weird. Det tog mig lige 10 minutter med udelukkelsesmetoden, så fandt jeg endelig årsagen (i hvert fald den primære) :)

Hvis i kender til andre små fejl rundt omkring, så hører jeg gerne om dem, så kan det være jeg også lige kan få rettet dem :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Har du rettet den fejl ved rating systemet på artikler hvor den skriver "Du hatede den: 4.7" eller sådan noget?

- php-4ever



Har du rettet den fejl ved rating systemet på artikler hvor den skriver "Du hatede den: 4.7" eller sådan noget?


Den bug kender jeg vist ikke lige. Hvor kan jeg se den henne? :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Den 12-11-04 13:31 skrev Kasper (TSW) følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Har du rettet den fejl ved rating systemet på artikler hvor den skriver "Du hatede den: 4.7" eller sådan noget?

Den bug kender jeg vist ikke lige. Hvor kan jeg se den henne? :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster
-----------------------------------------------------------------------------
I artikkel systemet, hvis du rater en artikkel, så kommer der frem, "du gav denne artikkel x i rating" eller sådan noget, den står over alle komentarrende (hvis du ikke ved det ;D)

- php-4ever



>I artikkel systemet, hvis du rater en artikkel, så kommer der frem, "du gav denne artikkel x i rating" eller sådan noget, den står over alle komentarrende (hvis du ikke ved det ;D)

Øh jo, det vidste jeg godt, men det er nu meningen? Det er så man kan se hvad man ratede artiklen i sin tid? :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Der er lige den med horisontal scroll.
Jeg ved ikke om problemet der er omtalt, er det ved kode-eksempler, eller om det er andet.
Nuvel, jeg er i hvert fald træt af, at jeg skal scrolle horisontalt, når jeg skal kigge noget kode igennem: Det er ikke blot ubekvemmeligt, det er generende og gør det svært, at koncentrere sig om at analysere koden.

For at slå helt fast hvad jeg omtaler:
http://diggy.dk/bu/wrapbehov.png

Ellers ser det fint ud, især i kontrast til de gamle versioner, som Wayback machine til dit store uheld har gemt uhæmmet :-P

Keep it up :-)
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen



Hej Christian,

>Der er lige den med horisontal scroll.
Jeg ved ikke om problemet der er omtalt, er det ved kode-eksempler, eller om det er andet. Nuvel, jeg er i hvert fald træt af, at jeg skal scrolle horisontalt, når jeg skal kigge noget kode igennem: Det er ikke blot ubekvemmeligt, det er generende og gør det svært, at koncentrere sig om at analysere koden.

Det er NETOP indført for at koden ikke skal ødelægge resten af layoutet :). Der bruges nemlig PRE blokke til kode eksempler, og de er lidt svære at styre, hvilket betyder at hvis folk poster en lang kodelinje, så bliver layoutet helt forskruet. Jeg har overvejet at wordwrappe det serverside, men det kræver unægteligt lidt ekstra tæsk på serveren, og det kan også give lidt sjove resultater, da der sjældent er noget helt konkret at wrappe på.

>Ellers ser det fint ud, især i kontrast til de gamle versioner, som Wayback machine til dit store uheld har gemt uhæmmet :-P

Hehe, det er skam ikke et uheld - der er ikke nogen af de gamle versioner jeg på nogen måde skammer mig over :). Det er kun fedt at få et gensyn med de gamle designs.

>Keep it up :-)

I'll do my best :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Det er NETOP indført for at koden ikke skal ødelægge resten af layoutet :). Der bruges nemlig PRE blokke til kode eksempler, og de er lidt svære at styre, hvilket betyder at hvis folk poster en lang kodelinje, så bliver layoutet helt forskruet. Jeg har overvejet at wordwrappe det serverside, men det kræver unægteligt lidt ekstra tæsk på serveren, og det kan også give lidt sjove resultater, da der sjældent er noget helt konkret at wrappe på.

Måske man skulle droppe alt det textfelt-fis og pre-per-view og hamre lidt css blandet med noget php ind så.
Jeg tror godt det kan gøres forholdsvist simpelt, så server-belastningen bliver begrænset - vi kunne evt. køre lidt tests blandet med lidt dynamtisk hakkerkode senere idag, men det burde ikke være videre krydret.

Humlen i dette skulle være, at måden at vise kode-eksempler på, måske skulle nytænkes, i hvert fald delen som vises.
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen



t