Glædelig jul & et sæt vindere mere

Tags:    udvikleren-info

Først og fremmest vil jeg, sammen med de flinke co-admin nisser og hjælpere, gerne ønske alle jer Udviklere en rigtig glædelig jul! Vi håber at I får en masse gode gaver, og vil tilbringe en masse tid på Udvikleren.dk her i juleferien!

Derudover er det vist også på tide at få afsløret vinderne af årets anden advents konkurrence. Som I nok husker, skulle man denne gang lave et spil. Vi havde, lidt som forventet, ikke så mange deltagere som ved første konkurrence, men til gengæld var vi meget positivt overrasket over kvaliteten af de bud der kom ind. Der var nogle morsomme ideer, og nogle ganske underholdende spil imellem, og det er naturligvis dem vi finder på de 3 pladser. Her kommer vinderne, sammen med en forklaring:

3. pladsen gik til Rune Jensen (http://www.udvikleren.dk/vis_ui.php?id=4468) for et ganske underholdende spil. Det var ganske flot sat op, og selvom grafikken ikke var helt vild, var det stadig ganske underholdende. Dette spil er kodet i Delphi.

2. pladsen gik til Brian Hvarregaard (http://www.udvikleren.dk/vis_ui.php?id=2730), for hans spil, der må siges at være lidt af en klassiker, med et juletema i. Koden var rigtig flot, og grafikken var nydelig. Dette spil er kodet i .NET C#.

1. pladsen gik til Lasse Ebdrup Pedersen (http://www.udvikleren.dk/vis_ui.php?id=3941) for hans virkeligt originale spil. Det er underholdende, det har en sjov ide bag, og så er det så tilpas svært at man ikke kan lade være med at prøve igen og igen. Det er simpelt, men både morsomt og lettere vanedannende, hvilket må siges at være stærke kvaliteter i den slags spil. Grafikken er super julet, der er dalende sne, og man spiller til tonerne af en velkendt julesang. Godt gået! Dette spil er kodet i Microsoft Visual C++.Net.

Vi har valgt kun at ligge de 3 vindere op til beskuelse denne gang. I finder dem på http://jul.frenz.dk. Husk at sige tillykke til de heldige (læs: dygtige!) vindere, og samtidig fortælle hvad jeres topscore i Lasse's Santa spil er – vi dommere nåede vist desværre aldrig over de 250 point på letteste niveau, så det burde være til at slå :P




Uh......jeg glæder mig simpelthen så meget til næste uddeling af placeringer og dermed sourcekoder :-)
Og glædelig jul alle sammen :-)

// Kasper



Uh......jeg glæder mig simpelthen så meget til næste uddeling af placeringer og dermed sourcekoder :-)
Og glædelig jul alle sammen :-)

// Kasper


God jul alle sammen :) Nogle nice spil I har fået lavet der ;)

- Have A Nice Day!

---
Hilsen Anders



Så blev det alligevel en god jul =)
Mine egne High scores i jule spillet er:
1:easy:290
2:normal:340
3:sindsygt:380
(high scores er måske så meget sagt, det var i hvert fald lige hvad jeg kunne få nu, men 380 på sindsygt er nu ret godt vil jeg mene =)
Forresten så opdagede jeg lige en "udokumenteret feature", den opstår som oftest efter at man har vundet og man skal klikke ok i "tillykke" boksen. Så opdager programmet ikke at du har sluppet nogle knapper og da den kun tjekker knapperne, når de ændre sig, så resultere det i, at i næste spil, så tror programmet at du holder knappen nede. Dvs. hvis du starter med at flyve til siderne eller ikke falder ned, eller du kaster gaver, uden at du trykker på en knap, så bør du lige trykke på den pågældende knap, så programmet kan finde ud ad det igen. Håber det gav mening.



Så blev det alligevel en god jul =)
Mine egne High scores i jule spillet er:
1:easy:290
2:normal:340
3:sindsygt:380
(high scores er måske så meget sagt, det var i hvert fald lige hvad jeg kunne få nu, men 380 på sindsygt er nu ret godt vil jeg mene =)
Forresten så opdagede jeg lige en "udokumenteret feature", den opstår som oftest efter at man har vundet og man skal klikke ok i "tillykke" boksen. Så opdager programmet ikke at du har sluppet nogle knapper og da den kun tjekker knapperne, når de ændre sig, så resultere det i, at i næste spil, så tror programmet at du holder knappen nede. Dvs. hvis du starter med at flyve til siderne eller ikke falder ned, eller du kaster gaver, uden at du trykker på en knap, så bør du lige trykke på den pågældende knap, så programmet kan finde ud ad det igen. Håber det gav mening.


nånå... så det er slamkode :p~
// runix



Glædelig jul til jer alle sammen. Så blev det da endelig jul.

Uh, det er svært spillet på førstepladsen. Det er jeg da ikke særligt god til :)

2. pladsen bombarderer mig konstant med fejlmeddelelser?



Glædelig jul til jer alle sammen. Så blev det da endelig jul.

Uh, det er svært spillet på førstepladsen. Det er jeg da ikke særligt god til :)

2. pladsen bombarderer mig konstant med fejlmeddelelser?


Hvilke slags fejlmeddelelser? Det ville jo hjælpe os lidt, hvis vi evt. skulle kunne hjælpe dig?

Bare lige for at sikre mig; du har vel .NET Framework 1.1 installeret?

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...



Glædelig jul til jer alle sammen. Så blev det da endelig jul.

Uh, det er svært spillet på førstepladsen. Det er jeg da ikke særligt god til :)

2. pladsen bombarderer mig konstant med fejlmeddelelser?


Hvilke slags fejlmeddelelser? Det ville jo hjælpe os lidt, hvis vi evt. skulle kunne hjælpe dig?

Bare lige for at sikre mig; du har vel .NET Framework 1.1 installeret?

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...


hvornår mon 3 og 4 advendt konkurence vinder komme ud?


-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41



t