Velkommen til en ny Udvikleren.dk

Tags:    udvikleren-info

Velkommen til et funklende nyt Udvikleren.dk! Efter at sitet har kørt i over 5 år på samme platform (dog omskrevet flere gange undervejs), forsøger vi os nu med en version der kører på en helt anden backend. Sitet er med andre ord blevet 100 % omskrevet, ikke en eneste linje kode er genbrugt. Vi er gået fra PHP til ASP.NET 2.0, en forholdsvist ny platform. Faktisk er version 2.0 af .NET frameworket stadig så ny, at langt størstedelen af sitet blev udviklet på beta 2. Heldigvis kører den uden problemer videre på den endelige version. Det der har forårsaget flest problemer har faktisk været at få konverteret alle de gamle data. Udvikleren kører nemlig heller ikke længere på den gode, gamle MySQL platform, men bruger nu en MSSQL server som backend. Efter ønske fra brugerne har vi konverteret alle de gamle forumtråde, så de også er med på den nye version af sitet. Artikler, bøger og ressourcer er naturligvis også konverteret.

Udover et totalt nyt design, vil I nok opleve at de fleste ting fungerer nogenlunde på samme måde som før. Der er ikke specielt mange nye features, af den simple grund at der var rigeligt at lave ved blot at sørge for at alle de eksisterende funktioner kom med. Den største nyhed er nok muligheden for at få vist RSS feeds på forsiden af Udvikleren.dk, samt mulighed for at få RSS feeds for de forskellige forums, nyeste artikler osv. En af de store mål med denne version af Udvikleren.dk har været at få et bedre administrativt system. Før var man enten co-admin med alle de rettigheder der hørte med, eller også var man ikke. Derfor var vi mere tilbageholdende med at udnævne co-admins. På det nye site kan vi uddele specifikke rettigheder til specifikke brugere, uden at de nødvendigvis får adgang til alle de andre ting. Fx har redaktører fået rettigheder til at lukke tråde, og vi vil samtidig forsøge at finde folk der er egnede til at godkende/afvise boganmeldelser, ressourcer osv. Og bare rolig, der skal nok komme flere nye features med tiden :)

Vi har forsøgt at teste sitet så godt igennem som muligt, men der vil sikkert være fejl rundt omkring. Skriv endelig om dem i denne tråd, eller brug Kontakt formularen. Jeg vil forsøge at få tingene rettet så hurtigt som muligt :). Ellers er der vel ikke så meget andet at sige end rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk! Jeg håber meget at I bliver glade for den – skriv endelig hvad I synes her i tråden. Enjoy :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kasper...tillykke med det nye site. Må sgu sige det ser fandme godt ud :D

Sorry..men blir nødt til det: wee i got the first post :D



Indlæg senest redigeret d. 09.03.2006 14:16 af Bruger #3275
Super Kasper!

Det har virkelig været en fornøjelse at være med i hele forløbet, hjulpet med betatestningen og så videre. Jeg glæder mig meget til at komme i gang med at bruge det nye site.



Jeg er helt vild med det hele. Alt er blevet rigtig prof! Men syntes nu godt drengen i toppen kunne se lidt ældre ud :D. Det udstiller udv.dk måske som at være lidt for barnligt!



Takker :). Der kan som sagt være lidt børnesygdomme her i starten - jeg håber I kan bære over med mig. Jeg forsøger som sagt at rette eventuelle problemer så hurtigt som muligt.

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 09.03.2006 14:34 af Bruger #1
Jeg er helt vild med det hele. Alt er blevet rigtig prof! Men syntes nu godt drengen i toppen kunne se lidt ældre ud :D. Det udstiller udv.dk måske som at være lidt for barnligt!


Hej Shafh

Det synes jeg nu ikke. Det viser bare at der er plads til alle herinde.



Tja.. Jamen lav da hellere en størrer række af hoveder! Det kan da vise det du søger (af resultat)

Jeg syntes også det er dumt at skulle vise at alle er velkommende! For det er man da på alle sider. Ingen kan jo netop stoppe en, og de færreste steder er man ikke velkommen til at oprette bruger!

Men seriøsitet er noget meget mere sjællent på nogle communtys! Og Programmering er da dybt seriøst! Og kan måske skræmme folk lidt væk for de fleste besøgende på denne side er da vel over 15.



Tillykke Kasper

Hvem skal den dreng forestille (dig evt. ? ;)



hej tillykke med den nye side den er blevet god selvom jeg nu mest går ind for php ;) . men jeg har en lille ting. nu har jeg set at udv clienten ikke virker med det nye site vil det sige at du kommer til at lave en ny?

og forresten hvad er det for en underlig URL? er det noget der bliver rettet hen ad vejen?



Indlæg senest redigeret d. 09.03.2006 16:44 af Bruger #3353
Det ser fint ud alt sammen. Der er dog en del fejl på siden hvis man bruger FF og helt galt går det på denne side : http://udvikleren2.webhotel.net/Jobs.aspx

Og ang. design så synes jeg ikke at man kan kalde det for et nyt design. Måske en opfriskning af det gamle efter at sidens opstilling er 99% som før. men det er nok bare min egen holdning.



Endelig! Nu har vi jo snart ventet en del måneder på at kunne tage den nye side rigtigt i brug :)

Hvad jeg synes om den nye side? Jeg kan godt lide selve designet, logoet er dog ikke lige mig. Det er også rimelig trist at Opera er så dårligt understøttet. Det virker i hvert fald som om at der er en del små grafiske fejl rundt omkring. Men det er til at overleve og jeg håber selvfølgelig at det er en overskuelig opgave at få det rettet til :)

De nye funktioner er jeg også glade for. Især er jeg glad for at der er kommet paging, bedre "ehtml" og personlige avatars ved trådene.

Der var en fejl i den gamle version så de UP man tjente i de 4 .NET relaterede foraer ikke blev vist ordenligt på ens profil..Jeg prøver lige at undersøge om fejlen er udbedret :)



t