Forældrekontrol til iPods

Tags:    it-nyheder

Apple frigav i går en opdatering til iPod nano og iPod video. Med den kan forældre kontrollere, at børnene ikke hører for høj musik.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26137



Ubrugeligt i min mening.

Tvivler på at der er mange børn der har en ipod, og generelt vil de da også selv kunne kontrollerer det. Latterligt. Det er ligesom de forfærtelige programmer som blokkerer alle sider hvor tekst og billeder omhandler: Alkohold, Hasard spil og Sex. Det er 100% en Amerikansk ide!



Ubrugeligt i min mening.

Tvivler på at der er mange børn der har en ipod, og generelt vil de da også selv kunne kontrollerer det. Latterligt. Det er ligesom de forfærtelige programmer som blokkerer alle sider hvor tekst og billeder omhandler: Alkohold, Hasard spil og Sex. Det er 100% en Amerikansk ide!


Det kommer jo selvfølgeligt an på hvad du mener med "børn" men jeg ved da at der er mange af børnene i min lillesøsters klasse (8. klasse) der har iPods (og som også havde det sidste år), og det (programmet) er jo sådan set bare for at børnene ikke skal få en høre skade - der er nemlig rigtig mange, også voksne, som hører alt for højt musik i deres mp3 afspillere og mange har faktisk fået ødelagt hørelse mere eller mindre af det.
Så det er vel bare lidt som at sige at barnet skal vente med at gå over vejen til der er grønt, altså for dets eget bedste?



70% som er 13-18 har en iPod... : P



70% som er 13-18 har en iPod... : P


Hvor har du det tal fra? Tror du ikke det er så mange der har en mp3-afspiller? Jeg kender i hvert fald flere der har Creative afspillere end folk der har iPods.



Rasmus Hambjerg. Der er noget galt med de tal ;)
Tror vært fald slet ikke på den. For så rige er nu "unge" vel ikke. Nok mere total mp3-afspillere

Christina:
Tja. Det er jo sand, men tvivler nu på at forældre så vil lave forældrekontrol på det!



Jeg kan godt forstå at det er lavet. Hvis jeg havde børn ville jeg da også være bekymret om der hørelse hvis de gik rundt med iPods (eller andre afspillere). Især når man bruger ear-plugs bliver det værre. Hører selv alt for høj musik på min iPod, måske skulle jeg få mig der program :P



Shafh, hvordan kan du sige at det er ubrugeligt? Jeg har da en høreskade, godt nok ikke pga. min iPod, men den er der og der skal ikke meget til. Her får forældrene en simpel teknik hvor på de kan kontrollere om der bliver spillet for højt musik. Der skal trods alt ikke meget til før man får sådan en. Hvis iPod giver adgang til en sådan kontrol, så vil jeg da, som forældre, hellere give lidt flere penge, så jeg kan give mine børn en chance for ikke at få det samme.



t