Session/cookie der henter data fra loginprocedure

Tags:    programmering

Hej

Jeg er nybegynder til php og mysql. Det er dog lykkedes mig at lave et forum/diskussionsside, som er beregnet til en lille vennekreds. Jeg har lagt forummet i et underbibliotek, hvor jeg via htaccess har lagt password på adgangen.

Jeg kunne godt tænke mig, at man når man skriver i forummet ikke skal skrive hvem man er, men at dette registreres via ens loginprocedure.

Min passwordbeskyttelse følger den fremgangsmåde der står her:
http://webmaster.jubii.dk/topics/technic/admin/admin-workshop1/0/

Er det muligt på en let måde at hive info ud fra loginproceduren? (Går ud fra at der skal rettes til i htaccess, men har ingen idé om hvad der skal rettes... :-(

På forhånd tak

Thomas Bo Jensen

jeg har ingen erfaring med at redigere i .htaccess, så jeg kan kun sige, at hvis du laver det med en mySQL database, så kan du uden problemer hive data ud med info om hvad det skal være (som brugeren på et tidligere tidspunkt naturligvis har indtastet)

der er 2 andre tråde om bruger/login systemer i PHP forummet, som er værd at kigge på. (forøvrigt hører dette spørgsmål da vist til dér)

Jeg har ikke selv prøvet det, men prøv og se hvad $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] og $_SERVER['PHP_AUTH_PW'] indeholder når du er logget ind.

t