Udtræk fra database

Tags:    .net

Hej alle i gæve udviklere :D

Nu sidder jeg og leger med asp.net og i de fleste turoials bruges der en dataview til at vise data i ...

Nu tænker jeg: i PHP henter man værdierne ud i en while og de bliver således også smid ud i variabler

Fold kodeboks ind/udKode 


Hvordan gøres det i ASP.NET ?.. (gerne en hel kode og helst i VB dialekten :p )



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man bruger gerne en control hvor man kan beskrive opsætningen. Den jeg har brugt mest er repeater-kontrollen.
Man binder den så sammen med noget data i en eller anden form.
Man kan fx have en datatable, en arraylist eller en anden form for liste. Jeg synes selv at den nemmeste måde at lære at bruge de forskellige controls i ASP.NET at kende er at bruge Microsofts eksempler, her er deres forklaring af repeateren med 2 eksempler:
http://asp.net/QuickStart/aspnet/doc/ctrlref/data/repeater.aspx

Hvis du ikke kan forstå eksemplerne, så må du endelig stille flere spørgsmål :)



Du kan sagtens gøre det på samme måde som du er plejer i php. Den eneste forskel er at du i asp.net skal lave din while på server siden. Det betyder at du ikke kan bruge dine sædvanlige html rutiner, Alternativt skal du lave en server side tabel. Kig eventuelt på www.asp.net efter tutorials og måske kig lidt på DataGrid og DataList

/B



nu vil jeg ikke gøre mig klog på noget noget, men jeg er selv i gang med at gå fra php til asp.net og for mig virker C# meget nemmere at gå til fordi syntaxen minder mere om den jeg er vandt til. Men det er selvfølgelig op til dig! bare et råd med på vejen :)



Indlæg senest redigeret d. 06.04.2006 22:34 af Bruger #6528
nu vil jeg ikke gøre mig klog på noget noget, men jeg er selv i gang med at gå fra php til asp.net og for mig virker C# meget nemmere at gå til fordi syntaxen minder mere om den jeg er vandt til. Men det er selvfølgelig op til dig! bare et råd med på vejen :)


Nu har jeg så kodet VB 6.0 så jeg jeg vant til det :p



Indlæg senest redigeret d. 07.04.2006 12:18 af Bruger #5582
http://asp.net/QuickStart/aspnet/doc/ctrlref/data/repeater.aspx

Jeg har kigget og det ser meget fornuftigt ud .. kan du evt. give et eksempel på hvordan man ville hive data ud fra en SQL for derefer at lave en tabel med indhold ?



t