Forskellige visninger af et dokument?

Tags:    xml

Jeg har for nylig haft en tråd kaldet "combobox" - som desværre ikke helt gav mig det udbytte jeg havde håbet på.
- derfor denne nye med anderledes titel og et lidt bredere spørgsmål:

Jeg har en laaaang XML-fil som indeholder en masse detaljer om kommunikations situationer. De ligger som child-elementer i et rod-element kaldet <ROOT_COMM>. Elementerne hedder <COMM_SITUATION> og er specificeret ved en ID attribut: <COMM SITUATION ID="1">

Jeg ønsker at detaljerne for de enkelte komm.situationer skal blive vist enkeltvis. Ultimativt på en side hvor man kan vælge mellem de forskellige Komm. ID'er - eller alternativt via knapper, menu eller ... !?

Kan det på nogen måde lade sig gøre?

Det er en del af mit BA-projekt.
Det er ikke noget krav at jeg laver det sådan med knapper/menu - men det virker bare underligt hvis ikke det kan lade sig gøre. Det er dog vigtigt at løsningen er lavet primært i opmærkningssprog. Min opgave er bunden m. 75% Kommunikation og 25% opmærkningssprog!

Jeg vil værdsætte al hjælp!
- men vil foretrække hvis nogen kunne skære det ud i pap for mig






2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som jeg også skrev i din anden tråd:

Lav et XSLT, der transformerer dit XML som du vil se det. Lav noget funktionalitet der bygger dine knapperog laver funktionalitet til dem. Når du trykker på en knap sætter du evt. nogle parametre på dit XSLT og så transformerer igen... Det skulle være lige ud ad landevejen ;-)

/Brian



Det er langt over mit niveau!

Jeg er nået frem til at jeg blot vil lave en side hvor alle elementer bliver vist på.
Men også her løber jeg ind i et problem.

Min XML ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan får jeg vist name på SPEAKER's fra en speciel COMM_SITUATIION ID?


Her er min XSL:

Fold kodeboks ind/udKode 


Problemet ligger i Participants (nederst i XSL)
Og hvordan sikrer jeg mig at det der bliver vist er fra en special COMM_SITUATION ID?!




Indlæg senest redigeret d. 28.04.2006 21:15 af Bruger #9872
t