Mange danskere er fanget i nettet

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Danmars første internetprofessor anslår nu, at 40.000 danskere er afhængige af internettet.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26442



som jeg læser artiklen så handler det om de folk, som ikke er i stand til at kontrollere deres forbrug af internettet... og der er jo forskel på at skulle burge det i arbejdssamenhæng, og så nærmest panisk har behov for at komme ind og tjekke diverse fora, og der vil jeg mene at der godt kan være snak om afhængighed...



Det har jeg bare ALDRIG nogensinde hørt om nogen der har. Og tror jeg heller ikke på findes i en afhængighedsform. Det er vigtigt er skælme mellem interesse for noget på computer som man bruger lang tid på foran skærmen og afhængighed.

Jeg er meget foran skærmen og kan godt føle en trang til at sætte mig foran skærmen og kode eller spille, men jeg er ikke afhængig. Jeg kan alle tider lade vær. Jeg har været på ferie i flere uger uden bare i få øjeblikke at have trang til at sidde og være på nettet

DET ER NOGET VUKS. Ham den internetprofessor vil jeg gerne tale med. Han må da være en gammel idiot som ikke har udviklet sig siden den gang hvor det var in at hænge ud med gravbaldemanden og hullehopringen var in!



Fant lige et billede af ham! Han er ikke fra computeralderens tid. På siden står hans e-mail også, så hvis man har lyst kan man måske stille ham nogle uddybende spørgsmål om emnet. Husk lige at skrive det pænt. Det er lidt vigtigt at udvikleren.dk og generelt os udviklere og computernørder har et ryg. Ellers gider han måske heller ikke svare på mailen.

http://old.imv.au.dk/medarbejdere/finnemann


Har personligt selv skrevet et brev til ham. Besvarer han det skriver jeg selvfølgelig hans besvarelse her!



Indlæg senest redigeret d. 27.04.2006 23:50 af Bruger #5097
Mener du seriøst at alle der er over 40 er uvidende omkring Internettet, dets potentiale og dets effekt på mennesket? Hold da helt op, jeg tror ikke jeg har læst noget så ignorant i lange tider. Så de folk der lavede UNIX, en af grundpillerne for det moderne internet, forstår heller ikke en skid, bare fordi de nu er gamle og langskæggede?

Sammenligningen med spil er passende, for jeg tror at det er den type afhængighed, der kan opstå af Internettet. Det er næsten videnskabeligt bevist at diverse MMOG's (især EverQuest) har fremkaldt afhængighed, og jeg kan ikke se hvorfor internet-communities ikke skulle fremkalde noget lignende.



Jeg har spurgt ham personlig og har fået et venligt svar:


> hej theis,
jeg forstår godt jeres undren. Der er gået kuk i comeons version, der
formodentlig bygger på en artikel i urban. Jeg blev ringet op af en
journalist fra urban, der konfronterede med mig den amerikanske
undersøgelse og en dansk behandler der mente at der var mlm 6 og 10% af
netbrugerne, der var afhængige.
Jeg gav udtryk for at det var vildt overdrevet,at det formoden tlig vare
mindre end 1 % men at der ikke var nogen klar defintion og ingen
troværdige tak for DK.
Det sammeforklarede jeg i DR p1 samme morgen og i DR kbh og DR østjylland,
der alle ringede mig op. Jeg har imidlertid ikke haft mulighd for at følge
historiens spredning iøvrigt, da jeg den dag var i Athen på vej til en
konference, hvor jeg fortsat befinder mig.
Jeg hare på inbtet tidpsunkt talt med comeon om denne sag, men vil når jeg
komemr hjem beklage over for dem, at de lader som om de citerer mig.
håber det afklarer jeres undren.
mvh
Niels Ole Finnemann





Troels. Det var ikke det jeg mente! Tror du virkelig har misforstået det.



Indlæg senest redigeret d. 28.04.2006 15:06 af Bruger #5097
<< < 12 > >>
t