USB programmering

Tags:    c++ grafik

Jeg er ved at lave et teknik projekt i forbindelse med min skole og skal have koblet en computer til noget elektronik.
Her ville jeg høre om der er nogen her der ved om det er muligt at programmere til USB porten, altså at hente og sende informationer/signaler til den.

----------> HEEEELP <----------



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har sendt en mail til dig med et projekt

Håber det kan bruges!

I Am The Cyborg, and i'm here to serve :)



Jeg er ved at lave et teknik projekt i forbindelse med min skole og skal have koblet en computer til noget elektronik.
Her ville jeg høre om der er nogen her der ved om det er muligt at programmere til USB porten, altså at hente og sende informationer/signaler til den.

----------> HEEEELP <----------

Hej,

For at kommunikere the en "device" så skal du skrive en device driver.

Du kan evt. se denne artikel på MSDN:

http://www.microsoft.com/msj/defaultframe.asp?page=/msj/1197/win32driver.htm&nav=/msj/1197/newnav.htm

Her er et link til en TCP/IP device driver. Det kan være du kan bruge det som udgangspunkt:

http://winpcap.polito.it/

Du bliver nød til at lave den som en device driver for at Windows kan genkende den enhed (din elektronik dims) du skal kommunikere med og finde ud af at håndtere den korrekt.

Mere kan jeg desværrer ikke tilbyde dig af hjælp men du har da fået et sted at begynde :0)


God fornøjelse
Michael.[Redigeret d. 21/02-03 20:18:00 af Michael Skovslund]



Hej
Det er lidt svært at anvende USB- porten, men det kan lade sig gøre. Du kan bruge WinDriver til at skrive en driver. Prøv evt. www.beyondlogic.org

Hvis det er valgfrit hvor du sætter din hardware dims, så sæt den på seriel porten (RS232) eller printer porten.
Seriel porten har adresse 0x3f8 og printer porten har adresse 0x378. USB og seriel porten taler samme sprog så at sige, der kommer selvfølgelig en protokol oven på USB- porten, men ellers er de begge serielle.

Bruger du seriel poten kan du anvende "MSCOMM.ocx". Bruger du USB- porten findes der en PIC- kreds...

Best Regaard
Janus S. Andersen

* Håber du kunne bruge det til noget *

*** Livet er smukt ***




t