Microsoft vil sælge reklamer i computerspil

Tags:    it-nyheder

Softwaregiganten Microsoft køber sig nu til yderligere ekspertise på reklameområdet. Målet er at hente en stadig større omsætning på reklamer i computerspil.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26606



Reklammer i spil er efter min mening genialt. Du tænker ikke over det, det kan oven i købet gøre spillet mere realistisk! Og så kan det i længden måske undgå at prisen på spil i fremtiden ikke stiger for kraftigt!



Ja, så det først i Anarchy Online, hvor der var reklamer for bl.a. Alienware. SÅ længe der bare ikke kommer reklamer med i spil der intet har med computer/spil at gøre er det cool nok. Men gider sgu ikke se på reklamer for køkkener eller noget i den retning når jeg spiller FPS-spil :P.



Ja okay. Det tror jeg heller ikke spilfirmer vil gå med til. De vil jo frem for alt jo gerne lave et seriøst og realistisk spil. Og så er reklammer jo bare ekstra penge som intet ødelægger hvis det bruges ordenligt.

Hved eller ikke om der bør være reklammer hvis man er kommet til en ond alienbase på en fremmed planet i et eller andet skydespil :D



Det ville være lidt underligt med reklamer for et nutidigt produkt i et spil om anden verdenskrig. Eller hvad med i World of warcraft?

Det samme gælder for fremtidsspil. Det ville da være pænt underligt at støde på reklamer for Burger King i et Starwars spil.

For mig at se er der ikke specielt mange spil der egner sig til sådanne reklamer, i hvert fald vil det ikke gøre det mere realistisk i de fleste tilfælde. Dog synes jeg det er ok i bilspil (som de også bruger som eksempel) og nogle af alle simulator spillene (The Sims, Airport Tycoon osv).





jeg synes reklamer er godt nok, med måde. Eksempelvis i spil, synes jeg jo at det er genialt at man i Hitman serien reklamerer så meget for FC København... :P

Men altså.. I et StarWars spil vil jeg helst være fri for podraces sponseret af Ferrai... hvis i forstår sådan en lille en..

Men reklamer på fx en splash-screen til et spil kan jo sagtens fungere, eller under loading-tid.

"Loading Max Payne, please wait...
(indsæt reklamebanner her)"



Jeg er fuldstændig enig med Per. Det er jo også genialt at have i loading tiden. Så kan det være et kæmpe billede, og det ville ikke ødelægge spillet.

Ligesom Warcraft 3 battle.net har gjord er også genialt. Oven over menuen (inden man går ind i et spil) er der også en reklamme. Den irriterer mig aldrig og der er lige plads til den!



jeg synes reklamer er godt nok, med måde. Eksempelvis i spil, synes jeg jo at det er genialt at man i Hitman serien reklamerer så meget for FC København... :P


"FCK beats Bundby"
"Financial Centre Kuala-Lumpur"

Jeg bliver aldrig træt af dem :D



t