Krypteret login.?

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Er der ikke nogle der kunne være så flinke at vise mig hvordan man laver et krypteret login system ? Jeg er ved at lave et størrer comunity, og jeg har brug for et login system, som skal være krypteret. Jeg har lavet masser a login systemer tidligere, men aldrig krypteret. Så vidt jeg har forstået er kryptering et form for kodesprog som man skriver i men jeg ved ikke helt hvordan det virker og hvordan man kan lave det. Så hvis der er nogen der enten vil vise mig hvordan eller skrive en side der har en tutorial eller guide til at lave det.

ALLE point til første brugbare svar.. ;)

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Snakker vi krypteret, som at de data der ligger i din database er krypterede, eller som at al dataoverførsel mellem serveren og klienten er krypteret?

hvis du har de to funtioner, så krypterer du noget data sådan her:

encode("data")

Dermed så tjekker du for databasen sådan her

Fold kodeboks ind/udKode 

det er ikke testet kode, mendet burde virke

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2006 19:47 af Bruger #3897
Jeg har aldrig selv prøvet at lave det, men du skal have din webserver til at understøtte SSL, og så skal du have dig et SSL sertifikat.

skal du kryptere ordenligt skal du have fat i ordenlig kyptologi skal du ud og købe komponenter som dette
http://www.chilkatsoft.com/ChilkatCrypt.asp

der findes også gratis komponenter
http://www.sloppycode.net/Asp/Components/

og du kan ved hjælp af standard ASP lave simple krypteringer
http://www.devx.com/vb2themax/Tip/19404

håber det var svar nok ;)

sådan at al dataoverførsel mellem server og klient er krypteret..

det kan stadig være mulig at ved de komponenter som jeg skrev før, ved at kryptere noget data, sende det afsted for at dekryptere det på en anden side på serveren...

Det handler blot om hvordan man bruger sine komponenter...

Jeg har prøvet lidt med nogle koder fra de links Christian skrev.. Men hvordan får man den til at krypterer de data der bliver sendt fra en form ??

Altså det skal køre sådan her:

Login form -> Kryptere data -> tjekker login i database (står også krypteret der) -> logger brugeren ind hvis korrekt.

Er der nogen der kan prøve at sætte det op ?

Det jeg egentligt spørger efter er hvordan man krypterer de data der kommer fra en form ?

Indlæg senest redigeret d. 13.05.2006 11:55 af Bruger #8773
hvis jeg skal hjælpe med at sætte det op, skal jeg lige høre, hvilket script det er du har valgt at bruge... Det kræver jo at man har komponenter til de fleste...

det kan godt være at det bare er mig der er dum, eller også er det jer der ikek forstår spørgsmålet. Jeg vil gerne have sådan at når folk trykker "login" i form-siden (fx. form.asp) skal de kunne se de data de indtastede, men i krypteret format i adresselinjen. altså når man trykker "login" eller "submit" skal den krypterer alle de data der er i formen. Er der ikke nogen der kunne prøve at lave det ??

<< < 12 > >>
t