Update service

Tags:    c#

Hejsa udviklere
Jeg har tit tænkt på at inkludere en opdatering funktion i mine applikationer men er aldrig rigtig kommet i gang med det. Nu synes jeg at tiden er inde, men hvor skal jeg starte? Er der ikke nogen her der kender en god tutorial eller har arbejdet med noget tilsvarende der vil dele sine erfaringer med mig på.

På forhånd tak



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du arbejder med .NET 2.0, så vil jeg foreslå at du tager og kigger på ClickOnce teknologien leveret fra Microsoft sammen med VS2005. :)



Hejsa udviklere
Jeg har tit tænkt på at inkludere en opdatering funktion i mine applikationer men er aldrig rigtig kommet i gang med det. Nu synes jeg at tiden er inde, men hvor skal jeg starte? Er der ikke nogen her der kender en god tutorial eller har arbejdet med noget tilsvarende der vil dele sine erfaringer med mig på.

På forhånd tak


Hvis du kigger på firefox browseren, så er der (eller var?) et ikon som fortalte om der var opdateringer til brugeren når programmet kørte.

Det jeg foreslår du gør er:
Når programmet køre, kan du have en funktion der henter en txt/html/andet- side fra din hjemmeside. I denne nedhentet fil, skal der så være det nye versions nummer. Programmet kan så sammenligne det, med sit eget.

I den samme fil, kan der eventuelt være en liste med filer der skal downloades hvis brugeren vælger dette.

Dette kan eventuelt laves som xml hvis du vil det, eller bare noget sepereret noget.

Den sepererede måde:
Version filnavn
Version filnavn

XML måden:
<file>
<version>Version</version>
<name>Navn</name>
<path>Sti til filen</path>
<download_path>Sti til filen på serveren</download_path>
</file>

osv.

Så kan du hente filerne ned og gemme disse i en seperat mappe (f.eks. "downloaded files").
Så kan du lukke programmet, og når det starter op næste gang, skal programmet tjekke om der ligger filer i den mappe, og ellers kopiere dem hen til de rigtige steder.

Alt dette kræver, at der er et lille opdateringsprogram, som bliver startet inden selve programmet. Grunden til dette er, at man jo ikke kan overskrive aktive programfiler, mens programmet kører.



t