Politi angriber dankort-bander

Tags:    it-nyheder

Københavns politi har nu ti mand på fuldtid beskæftiget med at nedkæmpe dankortsvindel.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26963



Hvis de stjæler hele terminalen ville det måske være smart at have en GPS i? :S Det ville da være en billig sikkerhed.

Og evt. en modstand og funktion som sikre at andre tilkoplinger end standarten vil slukke for strømmen?



Indlæg senest redigeret d. 02.06.2006 09:36 af Bruger #5097
Du skal lige tænke at man ikke liiige køber en GPS sender, normalt når man taler om GPS er det jo en GPS modtager. Uden at vide det tror jeg en sender er noget mere avanceret.



Du skal lige tænke at man ikke liiige køber en GPS sender, normalt når man taler om GPS er det jo en GPS modtager. Uden at vide det tror jeg en sender er noget mere avanceret.


Nu er jeg selvfølgelig ikke sikker, men er en GPS sender ikke bare en GSP modtager der sender de kodinater den selv er på til en eller anden modtager?

Edit: De flytter vel ikke maskinen, men indsætter vel bare noget spion udstyr? I så fald vil en GPS sender ikke være meget værd...



Indlæg senest redigeret d. 02.06.2006 14:03 af Bruger #4479
hvad med en startspærer?

ligesom i en bil?

noget med et kort som skal være i før at man kan bruge den, og på kortet kunne der være en beskrivelse af hvad terminalen indeholder og hvis den så indeholder mere kan den ikke virke...

bare et forslag ;)

Edit: Men det med GPS kan jo godt bruges... når tyvene henter terminalen kan politiet find ud af hvor den er henne...



Indlæg senest redigeret d. 02.06.2006 14:43 af Bruger #8254
Hvad med at man bare sætter den ordentligt fast, eller laver en alarm så går i gang hvis automaten bliver fjernet.



t