Farve skrift i DOS

Tags:    c++ css

Hej derude.
Er der nogen der ved hvordan man kan farve skriften i Dos, når man laver et lille program.

PS. Hvordan kan man se hvor mange UP's man har.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #464 @ 10.03.03 00:43
Hej derude.
Er der nogen der ved hvordan man kan farve skriften i Dos, når man laver et lille program.

PS. Hvordan kan man se hvor mange UP's man har.


#include <iostream.h>
#include <conio.h>
void main()
{
textbackground(BLUE); // Du kan vælge en anden farve, men jeg mener at det skal stå med stort.
textcolor(WHITE); // samme sag her. PS dette kan måske ikke virke i W2000
clrscr();
cout<<" Se her !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"<<endl;

getch();
}

[Redigeret d. 10/03-03 00:48:33 af Christian]



PS. Hvordan kan man se hvor mange UP's man har.


Hvis du klikker på "Din profil" ude i højre side, kan du se forskellige informationer om dig f.eks. antal UP.

Har ikke lige svar på dit spørgsmål:)

---
Hilsen Anders



Hej derude.
Er der nogen der ved hvordan man kan farve skriften i Dos, når man laver et lille program.

PS. Hvordan kan man se hvor mange UP's man har.


Når jeg har gjort det, har jeg brugt de to filer msoftcon.h og msoftcon.cpp, jeg fik dem fra sourcen på et andet program, men hvis du vil kan jeg sende dem til dig. Med dem kan man bare bruge funktionerne init_graphics() og set_color(color foreground, color background). Der er også et par andre smarte funktioner, som wait(int milliseconds), clear_screen(), draw_rectangle(int left, int top, int right, int bottom), draw_circle(int x, int y, int rad), draw_line(int x1, int y1, int x2, int y2), draw_pyramid(int x1, int y1, int height) og et par andre



t