Kommune betaler 200.000 for domæne

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Et dansk ejendomsfirma scorer nu kassen på at sælge et domænenavn til den kommende storkommune Rudersdal Kommune.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27233


Forkert link i nyhedsbrev: I forbindelse med nyhedsbrevet fik vi linket til denne nyhed, i teksten omkring den nye konkurrence. Den rigtige tråd omkring konkurrencen finder i lige her eller på forsiden af sitet!



Indlæg senest redigeret d. 28.08.2006 11:46 af Bruger #4759
Nåå det er sådan noget alle vores skatepenge bruges på. :S
Kunne de ikke bare købe Rudersdal-kommune.dk eller lignende istedet. Argumentet med at man skal søge er da dårligt. Det gør man da alligevel for at være 100% sikker at siden af se på første "træk".
200.000 er addelig en hel del. 20 super gode pcer :D



Det er da fejt af dem at sælge dem for så meget. Jeg kan godt se det smarte i at have rudersdal.dk, da den er let og lige til. Mange kender jo ikke lige til hvordan man søger på google.



Ja, men alligevel 200.000 kr! Det er det sku ikke værd. Hvis jeg skulle se rudersdals hjemmeside ville jeg da ligegyldig hvad først prøve at søge på google. Ikke først prøve med at gætte adressen...

Antalet af personer som stadig ikke hved hvordan man sørger på google er nu altså heller ikke så stort! De fleste af alle mennelsker der er lidt mere civiliserede (og har internet) hved sådan noget - og det er jo netop jo også dem der ville være intereseret i af besøge den side!



Enig med Shafh, efterhånden kender hver eneste privatperson til en eller anden form for søgemaskine/index, som de også ved hvordan de bruger.



Ok, så min far på 50 kender godt google. Jo tak. Den han bruger hver gang han skal ind på vores kommunes hjemmeside. Nej vel. I kan ikke sige at alle kender til google. Det ville være det samme som at sige at alle personer i fiskebyen Thyborøn kender havnepladsen hvor skibet, L 594 holder til. De ved hvor havnen er men ikke hvor det skib holder til, men de ved at de evt. kan prøve at gå ned på havnen. Ved ikke om I forstår den metafor, men sådan ser jeg det.



Jeg er meget uenig med Martin. Jeg er selvfølgelig klar over at ikke alle kender google men jeg er overbegist at mere end 98% af de folk som har internet kender google eller en anden søgemaskine. Og dit eksempel med fiskebyen er efter min mening usammeligt.

Først og fremmest hvorfor kulle nogen huske nr. L 594. google.dk kender folk fordi det jo også er adressen og det er jo netop også det Rudersdals-episoden handler om. At navnet på siden er navnet på adressen. Og det er den hved google hvilket gør det let at huske. Og derfør gør det ikke så meget at man ikke lige kan adressen til Rudersdals kummunes hjemmeside! Det kan maks tage den besøgende yderligere 1 min (for de uøvede) at finde siden samlignet med at sidde og skulle gætte adressen!



Min far på 47 kender Google, og det gør min morfar på over 60 også. Næsten alle der har med Internettet at gøre kender en eller anden søgemaskine.



Min far på 75 bruger ni.dk, en simpel søgning på rudersdal giver flere glimrende link.

Så 200.000 for en adresse til en hjemmeside for en kummune er imho overkill.



ergo: firmaet har scoret kassen, rudersdal af blevet hængt i sit eget røvgarn.



Rudersdal Kommune er da taberen i denne konflikt.
Normalt ville jeg btw. også bare søge på Rudersdal kommune og så finder man jo lyn hurtigt http://www.rudersdalkommune.dk

Forstår da godt at Bertel Brander syntes at det er vigtigt at hjemmesidens navn er enkel og "rigtig" men 200.000 kr er nu bare for mange penge fordet og http://www.rudersdalkommune.dk er da også et okay domæne! Den kan man da huske osv...



<< < 12 > >>
t