linux shop???

Tags:    linux

Hej

jeg har gået og tænkt på noget. De butikker som lever af at sælge linux distributioner på cd'er som folk ligeså godt selv kan downloade og brænde.. Er der virkelig nogen der køber de cd'er? Altså er der virkelig nok mennesker som ikke selv kan brænde linux over på en cd/DVD...

Har i nogen ide om hvordan det ser ud med dette?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, der findes masser af butikker der sælger linux-cd'er. F.eks. linuxpusher.dk. Men de sælger normalt også andet gejl såsom T-Shirts, kopper, stickers, osv osv. Tror ikke de kan leve af kun at sælge cd'erne.



Der er jo dem der ikke gider sidde og downloade selv.
Og så får man også ofte ekstra lir med når man køber en cd.

- jeg har dog aldrig selv købt en :D



Jeg sad i et stykke tid med en langsom linie - lige over modem-hastighed - og valgte at købe Suse Linux på 5 CD'er fremfor at downloade den.
Men det er rigtigt, at disse virksomheder almindeligvis lever af at sælge det ekstra - som også er lidt nemmere at have med at gøre, fordi det tager lidt længere tid at anskaffe og brænde iso'er.



Jeg ved ikke hvordan det ser ud idag, men i sin tid var der også andre grunde til at købe cd'erne. Min broder investerede i Suse for en krig og en sommer siden. Og foruden de 140 cd'er som Suse nu kommer på var der også en udførlig manual samt 6 måneders support med i prisen og det er da ikke helt dårligt, når han nu var spritny linux bruger dengang :)



jeg har selv prøvet at købe cder fordi jeg var helt ny i linux og det var besværligt at hente cderne fra nettet.



Hej

jeg har gået og tænkt på noget. De butikker som lever af at sælge linux distributioner på cd'er som folk ligeså godt selv kan downloade og brænde.. Er der virkelig nogen der køber de cd'er? Altså er der virkelig nok mennesker som ikke selv kan brænde linux over på en cd/DVD...

Har i nogen ide om hvordan det ser ud med dette?


Jeg tror det er noget der efterhånden ret klart hører fortiden til. Dengang man havde langsomme modem forbindelser var det sikkert interessant og det har uden tvivl kunne betale sig.

Jeg mener at huske at 1 times online tid kostede helt op til 28,- og med et 28.8 modem kunne det tage lang tid at hente en ISO fil.



t