Download musik uden kopibeskyttelse

Tags:    it-nyheder

Yahoo prøvekører nu en ordning, hvor man kan downloade musik - uden kopibeskyttelse.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27549



--Af en eller anden grund puttede den kommentaren ind i den anden nyhed, så nu kopierer jeg den herind--

Tanken er sød, og jeg er da også selv stor modstander af DRM. Og det er da også forståeligt, at prisen bliver højere af det, så de ligesom kan dække det ind de så taber på at folk piratkopierer det ubeskyttede musik. Som de da selvfølgelig gør.

MEN

De skyder STADIG sig selv i foden iogmed at de fordobler prisen. Eftersom det giver et motiv til at folk skulle piratkopiere det ubeskyttede musik. Selvfølgelig gør de det alligevel, fordi de kan, men færre vil købe og flere vil kopiere, med den undskyldning at det er 'for dyrt' at købe. Crap, of course, men ikke desto mindre et taktisk svagt træk.

Ikke at jeg siger at de kan stille andet op. For uanset hvordan de vender og drejer det, vil folk sgu piratkopiere.

Jeg håber snart man finder et andet, og mere opfordrende til at overholde loven, våben imod DRM.



Jeg hader DRM. Det er nemlig dybt provokerende at jeg, (som formatterer min pc en gang om måneden til vær anden måned) skal huske at mit købte musik skal konventeres til ganske almindelig mp3 istedet fr DRM. For gør jeg det ikke og jeg formatterer mister jeg til sidst nummeret, da DRM betragter musikken som overført til en ny pc. Og TDC eksempel vil kun lade det ske 2 gange. (altså i alt 3 pcer) så vil de næste gang ikke lade en høre nummeret.


DRM hjælper ikke imod piratkopiring. Alle kan finde ud af at undgå DRM. Brander du nogle DRM-beskyttede nummre på en cd og ripper dem derefter har du nogle almindelige filer. Og det kan alle da finde ud af. Kan man ikke? - Ja, så kan man heller ikke finde ud af at lave et piratkopi!


DRM er såmænd endnu engang et skridt imod et samfund hvor overvågning bliver et med værdagen og frihed ikke findes!



Du kan brænde DRM-filer, men kun hvis det er tilladt af licensen.

Jeg vil også mene at DRM er noget af det værste længe. Man betaler for noget man ikke kan bruge til en skid. Man køber lortet, så kan man ikke høre det i Winamp, så vil man høre det på sin mp3'er, det kan man kraftedeme heller ikke. Hvad fanden er det så lige man skal bruge musikken til???



Så lad være med at købe det !!! Eller tag backup... sådan er virkeligheden, lær at leve med det.



t