Kazaa får bøde på 700 millioner

Tags:    it-nyheder

Fildelingstjenesten Kazaa skal betale knap 700 millioner kroner i erstatning til musikindustrien. Fremover vil tjenesten holde sig til at sælge lovlig musik.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27618



Hvad er argumentet der gør at Kazaa taber retsagen? P2P er sku da lige så lovligt som at lave en søgning på google! Og man kan da ikke kræve pengende for Kazaa det er jo ikke dem der har uploadet noget som helst. Det er brugerne, og altså også dem der bør blive taget!



Ja jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvilke paragraffer der er blevet henholdt til.

Ikke desto mindre, Shafh, så er din sammenligning med Google dårlig, eftersom Google jo også er blevet påduttet erstatningskrav for at gøre det muligt at søge på pirat-varer af Louis Vuitton tasker.

Jeg kan godt se hvorfor det er ønskeligt, og til dels også retfærdigt, at straffe formidleren. Kazaa er jo skurken i denne sag, kan vi alle blive enige om. Mere kontroversiel synes jeg imidlertid at dommen over Google var.



Okay jeg kendte heller ikke lige til sagen med google, men forstår heller ikke hvorfor de er blevet anklaget? Hvilke paragraffer?


Og ligegyldig om Kazaa bevist er blevet lavet for piratkopiring skal der være en regel som direkte siger det er ulovligt.



Vi er skam enige om at det er mystisk at de har kunnet finde noget i loven der har givet dem en sejr i retssalen. Det kan så diskuteres i evigheder hvorvidt Kazaa fortjener denne straf eller ej.

Hmm.. Er det ikke muligt at få en udtalelse fra Kazaa selv?



t