Google-nørd afslører militærterræn

Tags:    it-nyheder

En tysk Google Earth-entusiast er stødt på et interessant landskab ved en kinesisk militærbase.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27785



hvorfor er det at det er så interessant?



Kan man mon antage at du ikke har læst artiklen? :)
Jeg synes da i hvert fald at følgende stykke gør det hele ganske interessant:

"I sidste måned faldt en tysk googler med netnavnet KenGrok et terrænlandskab ved en kinesisk militærbase. Men ikke bare et landskab. KenGrok var tilfældigt faldet over en perfekt skaleret kopi af Kinas grænseregion til Indien. Et stykke land som de to nationer gik i krig om i 1962, og som der stadig er strid om."

Mvh.

Kasper (TSW)



jeg har læst hele artiklen, og studsede ekstra over den bid du uddrager. Fordi jeg ikke kan se pointen. Hvad er det der gør det interessant? man kan se noget der er strid om, jubii. Pointe?



jeg kan ikke se hvorfor det skal her ind... men altså nu til dages er naboens hund der skider i din have nyheder... de skriver om alt og alle



De opbygger en eksakt kopi af et stykke land som de før har udkæmpet en krig om. Det kunne jo fx bruges til at øve sig på at indtage området osv. Naturligvis er det blot en tanke, men det er vel næppe _helt_ uden grund at de har opbygget denne kopi? Per, du har da virket som om du godt har kunne finde din paranoide side frem i dig selv i andre indlæg - hvor er den henne her? ;)

Og hvorfor det skal ind her? Opdagelsen er blevet gjort via Google Maps, altså satellit billeder som folk jo ikke bare uden videre havde adgang til for fx 10 år siden. Om det er interessant eller ej må være op til den enkelte at bedømme - jeg synes personligt at det er ganske spændende, i lighed med så meget andet det rammer IT-nyheds sektionen.



Mvh.

Kasper (TSW)



paranoid? må jeg være fri! :P

Well, jeg kan ikke se hvad man skulle få ud af at lægge det på Google Earth.. Man kan jo finde detaljerede kopier andre steder, kan man ikke? Jeg mener, det kinsesiske militær har da nok i massevis af kort og optegnelser over noget de strides om... hvorfor bruge google software til dét? :S Jeg begynder så småt at kunne se din pointe, men synes stadig det er lidt vandet



Per:
De skændes ikke om kopien, men om det stykke land, kopien er lavet efter. Den kopi der er tale om er ikke et dokument, eller genstand, men et helt landområde. Det er de færreste der tager kopier af ladområder og lægger dem ved militære anlæg, uden at bruge disse til at lægge taktiske planer.
Er vi enige om at det er lettere at dinde rundt i en skov, hvis du har været der før, end hvis du kun har set på et kort uden træer og bakker? Det er hele meningen med den kopi. Man kan lære folk disse områder at kende, uden at de behøves at tage derned.

Google Earth er ikke en samling amatør fotografier der er smækket op på en hjemmeside. Det er satellit billeder fra forskellige organisationer verden over. Det der gør det til en nyhed er, at, tidligere top hemmelige, militære anlæg nu kan ses af alt og alle. For blot ti år siden kunne man sagtens have et sådanne anlæg, hvor det eneste beskyttelse skulle være et hegn.



t