10.000 skal fyres hos Intel

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
CEO Paul Otellini vil fyre omkring hver 10. medarbejder i næste uge.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28081



Haha.... learn it:D AMD 4Ever;)



Synes du det er en god ting, at 10.000 mennesker bliver arbejdsløse? Hvad har Intel egentlig gjort, siden de skal tilsvines på den måde - et er at vælge AMD frem for Intel af tekniske årsager, men hvorfor er det en god ting at det går skidt for et af firmaerne? Ville det ikke være bedre hvis det gik godt for begge firmaer, så de ville have flere ressourcer at bruge på chipudvikling?

Jeg forstår ikke denne kategoriske opfattelse af Intel som "de onde" og AMD som "de gode" (eller omvendt).



kapitalisme i sin nøddeskal. Vi mister penge, så nu skiller vi os bare af med en masse medarbejdere.

Hvornår begynder arbejdsgivere at anse sine medarbejdere som mennesker, istedet for slagtekvæg?



Så simpelt er det jo ikke, Intel bliver nød til at fyre dem for ikke at gå neden om og hjem. Tror bestemt ikke de fryder sig over at fyre 10.000 medarbejdere, og ser dem ikke som slagtekvæg.



Jeg kan skam godt forstå at deres økonomi afhænger af disse fyringer. Jeg kan godt se deres grund til at gøre det. Synes bare stadig det er respektløst overfor medarbejderne. Jeg kan ikke komme med et forslag til hvad de ellers skulle gøre, synes bare det er forkert at gøre netop dette.



Er enig med Troels. Jeg syntes selvfølgelig det er surt for dem der mister sit job. Men hvis vi tænker teknologisk set så må det vel også være lidt dårligt.
Efter min mening handler det for os forbrugere at der aldrig forekommer monopol. Monopol resulterer at firmaet jo selv bestemmer hvor hurtigt der skal udvikles nye produkter plus prisen. Det ser vi jo for eksempel hos Microsoft!
Derfor syntes jeg der er meget positivt at både AMD og Intel findes, og at de har en omkring ligestor markedsdel vær!



Jeg kan skam godt forstå at deres økonomi afhænger af disse fyringer. Jeg kan godt se deres grund til at gøre det. Synes bare stadig det er respektløst overfor medarbejderne. Jeg kan ikke komme med et forslag til hvad de ellers skulle gøre, synes bare det er forkert at gøre netop dette.


Det er da nok den værste omgang lort jeg nogensinde har hørt. Alternativet er at alle 100.000 mister arbejdet, fordi at Intel så går konkurs.



Jeg vil glædeligt diskutere det med dig, men skal vi ikke tale pænt?



That's business...
btw. dit motto og før nævnte udsagn stemmer egentlig nogenlunde overens. (Per)



Indlæg senest redigeret d. 03.09.2006 19:45 af Bruger #2034
Synes du det er en god ting, at 10.000 mennesker bliver arbejdsløse? Hvad har Intel egentlig gjort, siden de skal tilsvines på den måde - et er at vælge AMD frem for Intel af tekniske årsager, men hvorfor er det en god ting at det går skidt for et af firmaerne? Ville det ikke være bedre hvis det gik godt for begge firmaer, så de ville have flere ressourcer at bruge på chipudvikling?

Jeg forstår ikke denne kategoriske opfattelse af Intel som "de onde" og AMD som "de gode" (eller omvendt).


Jo det er da synd for de folk det går ud over...... men det er det samme som de danske slagterier..... flytter en masse af produktionen til grindsted ansætter mange ekstra folk og så lukker de bare lortet......... det er sgu også synd, men der må jo også kunne findes alternative løsninger, i stedet for ik?



<< < 12 > >>
t