Microsofts YouTube-konkurrent åbner i dag

Tags:    it-nyheder

Microsoft lancerer i dag sin YouTube-konkurrent Soapbox i en beta-version. De håber, at Messenger-brugerne vil give dem en fordel i kampen mod pioneeren YouTube.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28267



Soapbox er da bare det bedste navn ever, og det har SUPER meget at gøre med film :B

Real smooth MS, REAL smooth :roll:



Jeg synes faktisk at soapbox er et ganske skægt navn! Jeg kan sagtens se meningen i det, og tænk på hvor mange hug de havde fået hvis de havde kaldt det Microsoft Video Portal eller noget i den stil ;).

Stop nu med at whine hver gang Microsoft foretager sig noget, det er da til at blive træt af :P (ikke specifikt rettet mod dig, Carl-Johan)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 20.09.2006 16:36 af Bruger #1
Kasper(TSW) hvad er meningen med navnet?
Kan godt se at navnet er meget komisk og sort, men hved ikke om et seriøst firma bør bruge sådanne nogle navne ;) Men hvis der er en mening med galskaben skal jeg selvfølgelig ikke sige noget. ;)



Navnet får mig til at tænke på sæbekassebiler, der oprindeligt var lavet af de kasser som købmanden fik sæbe hjem i, de var så ringe at det ikke kunne bruges til andet.
Man kunne forestille sig at "soapbox" er en kasse, lavet til af affaldstræ, til at se små hjemmebiofilm i.

Ellers er soap navnet på en uendelig (dårlig) tv-serie, så soapbox er en box man ser dårlige tv-serier i.



Jeg tror på noget der minder om den sidste af Bertel's teorier :). I dag har vi jo alle mulige former for soap i fjernsynet, lige fra serier til dokumentarer, og box det er så udtryk for et fjernsyn eller en anden boks man ser disse ting på. Man kunne selvfølgelig også bare droppe alle de kedelige analyser - personligt synes jeg at soapbox lyder ganske fint, lige så fint som fx YouTube :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det er ikke kun Microsoft der finder på underlige navne.

Da SAS lavede et lavpris selskab kaldte det det for snowflake, snefnug på dansk. Jeg spekulerer på om det er fordi man falder blødt ned mod jorden som et snefnug hvis et af deres fly falder ned.



og helt ærligt, så er er udvikleren.dk da også et latterligt navn ;)



Du ville måske have den til at hedde indvikleren.dk?



Per, forhåbentligt er du ude i noget af den ironi du nævner i en anden tråd, ellers kan du roligt regne med at der snart står 0 UP på din konto!!! ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



t