login tjek

Tags:    php

<< < 12 > >>
hejas allesammen ..

Sidder og arbejder lidt med noget login system, men er i tvivl om hvordan det lige skal gøres .. det jeg skal ha den til er at:

Tjekke om det brugernavn og kodeord som er skrevet stemmer overens med de login informationer i Mysql (Der er kun et brugernavn og et kodeord), hvis det er sandt skal der laves en session som hedder "$SESSION[logget_ind] = 1" men det skal jeg nok finde ud af. men kan ikke få den til at tjekke om brugernavn og kode passer :-/

nogen der kan hjælpe mig her?

13 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
mysql_query("select * from brugere where brugernavn = '$brugernavn' AND password = '$password' ");

Det med password betyder ikke noget. Har jeg også lige slettet fra min kode. Men brugernavn er nødvendigt fordi at mit kamp system tjekker hvem det er der er logget på, for derefter at skrive hvis personen har addet sig. Men den kan jo ikke skrive personen på listen hvis den ikke ved hvem det er der tilføjede sig.

Omkring fejlen du får. Er du sikker på du har rettet de info der var i min kode, til dine info? Bl.a. med connect fil og database tabeller osv osv? For det kan jo ikke nytte noget du bruger en kode jeg har lavet, hvis oplysningerne er forkerte. Jeg gav dig bare en metode at lave det på, hvor du så selv skulle sætte info ind.

Password skal være der. Den eneste der er ligemeget er:
$_SESSION['logged'] = "1";

Brugernavn og password står for sikkerheden og udtrækningen af databasen. Det kan du ikke med $_SESSION['logged'] = "1";.
Du kan også ændre brugernavn med id hvis det er.
Fold kodeboks ind/udKode 

Din fejl kommer nok fordi du ikke har nogen tabel med det tabelnavn.

Indlæg senest redigeret d. 23.10.2006 21:57 af Bruger #10566
Prøv:

Fold kodeboks ind/udKode 

... Hvis du ikke har fået noget af det andet til at virke endnu.
Husk at udskifte tabel_navn i mysql_query () med navnet på din tabel, samt brugernavn og password skal være lig navnene på dine felter i tabellen.

Indlæg senest redigeret d. 25.10.2006 20:52 af Bruger #8985
Den her virker på min server. Værsgo :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Nicklas Hansen->

hvorfor smider du
Fold kodeboks ind/udKode 

med i det? er $_SESSION['logged'] = "1";
ikke nok?

Nicklas Hansen->

hvorfor smider du
Fold kodeboks ind/udKode 

med i det? er $_SESSION['logged'] = "1";
ikke nok?

Anyway, får denne fejl:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\\WM\\www\\hp\\kodehusker\\login_tjek.php on line 21

Hvad betyder det? :)

Dan -> Jeg kan egentlig godt slette den med password, men brugernavn er vigtigt i det system jeg er ved at lave. Jeg er ved at lave kamp system til en BF2 klan hvor der skal være mulighed for at tilføje sig selv til en kamp. Hvis man så kun har en info om at brugeren er online, men ikke hvem det er, duer det jo ikke til noget.

Okay, hvad gør det at man gemmer brugernavn og password også?

ved du hva den error betyder som jeg får? :)

lyder spændene med dit system der

<< < 12 > >>
t