It-hullet kan lappes med polakker

Tags:    it-nyheder

Den store mangel på højtuddannede it-medarbejdere bør få branchen til at kigge mod Polen. DI tager på charmeoffensiv i denne måned.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28948



Nu må de kraft edme stoppe! Undskyld sproget, men de tror squ også de kan få billig arbejdskraft til alt..... hva med os der IKKE kan komme videre i vores IT uddannelse pga. mangel på lærepladser! Skaf os for helvede NOGLE! Regeringen klynker om at VI ikke kommer hurtigt nok i gang.... SÅ LET DA RØVEN! og skaf os nogen!!!



Indlæg senest redigeret d. 09.11.2006 08:06 af Bruger #6559
Hold da kæft du kan trykke den af? ^ :P



Ja, men vil du ikke blive sur hvis der kom nogle polakker og stjal arbejde i din branche?? :D



Jo ;)

Undskyld hvis du tog det som en fornærmelse ;)



Hmm.. De stjæler vel ikke arbejdet? De er bare billigere. Jeg ser det ikke som et problem at der er større konkurrence! Og de er jo ikke nødvendigvis dårligere end mange fra dk, så det er vel kun positivt at vi får noget mere arbejdskraft til danmark.
At det så lige går ud over nogen er jo kun naturligt. Man bliver nødt til at se det fra polakkernes synsvinkel! Hvis de har taget en lang uddanelse er det jo heller ikke fair hvis vi bare boykotter dem??



Hmm.. De stjæler vel ikke arbejdet? De er bare billigere. Jeg ser det ikke som et problem at der er større konkurrence! Og de er jo ikke nødvendigvis dårligere end mange fra dk, så det er vel kun positivt at vi får noget mere arbejdskraft til danmark.
At det så lige går ud over nogen er jo kun naturligt. Man bliver nødt til at se det fra polakkernes synsvinkel! Hvis de har taget en lang uddanelse er det jo heller ikke fair hvis vi bare boykotter dem??


De skal self ik boykottes, men det jeg hentyder til er de høns der sidder i en ring, går og presser på at vi skal i gang, men de gør jo ikke noget for os.... Og jeg blev ik fornærmet :D, og trykke den af...? Nej slet ik;) Jeg yttrer mig bare :)



Indlæg senest redigeret d. 09.11.2006 20:56 af Bruger #6559
Hmm.. De stjæler vel ikke arbejdet? De er bare billigere. Jeg ser det ikke som et problem at der er større konkurrence! Og de er jo ikke nødvendigvis dårligere end mange fra dk, så det er vel kun positivt at vi får noget mere arbejdskraft til danmark.
At det så lige går ud over nogen er jo kun naturligt. Man bliver nødt til at se det fra polakkernes synsvinkel! Hvis de har taget en lang uddanelse er det jo heller ikke fair hvis vi bare boykotter dem??


De skal self ik boykottes, men det jeg hentyder til er de høns der sidder i en ring, går og presser på at vi skal i gang, men de gør jo ikke noget for os.... Og jeg blev ik fornærmet :D

Ok. Tror jeg misforstod dig:D



Hva' om man fortalte polakkerne om fagforeninger? De kommer til DK for at tjene flere penge end derhjemme. Bliver de medlem af en fagforening kommer de til at tjene endnu mere. Så kommer lønningerne til at være ens. Hvad er der så at brokke sig over?



Kan da godt forstå hvorfor man syntes det er iriterende. Men efter min mening er det sku livet. Det er det der laver et marked. Du kan altid finde en læreplads hvis man søger nok. Og er der ikke nok arbejde inden for din brance, jamen så få dig dog en længere uddanelse. Danmark har brug for folk med leder uddanelser og andre højere udd. For nyeligt hørte jeg at Danmark kommer til at mangle rigtig mange inden for it brancen - undtagen folk med de mindre uddanelser.

Efter min mening er du ikke mere værd end en polak. Han har lige så meget ret til at komme på arbejdsmarkedet end dig. Sådan er livet!



Kan da godt forstå hvorfor man syntes det er iriterende. Men efter min mening er det sku livet. Det er det der laver et marked. Du kan altid finde en læreplads hvis man søger nok. Og er der ikke nok arbejde inden for din brance, jamen så få dig dog en længere uddanelse. Danmark har brug for folk med leder uddanelser og andre højere udd. For nyeligt hørte jeg at Danmark kommer til at mangle rigtig mange inden for it brancen - undtagen folk med de mindre uddanelser.

Efter min mening er du ikke mere værd end en polak. Han har lige så meget ret til at komme på arbejdsmarkedet end dig. Sådan er livet!


Fortæl det til de 100 Ansøgninger jeg har sendt :D



t