2 Spørgsmål til Borland C++ 6!!!

Tags:    c++ grafik

Hej

1.
Jeg vil gerne lave en "about" box til mit tekstbehandlingsprogram?! Men hvordan laver jeg sådan en?

Jeg har lavet en menu hvor der står "Om" Men hvordan laver jeg sådan en about box???

2.
Jeg vil gerne lave en FontDialog... men nu er spørgsmålet hvad jeg gør når jeg har lavet menuen skrifttype.... Der skal vel være en eller anden form for noget kode???


Mvh. Frank Andersen




3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

1.
Jeg vil gerne lave en "about" box til mit tekstbehandlingsprogram?! Men hvordan laver jeg sådan en?

Jeg har lavet en menu hvor der står "Om" Men hvordan laver jeg sådan en about box???

2.
Jeg vil gerne lave en FontDialog... men nu er spørgsmålet hvad jeg gør når jeg har lavet menuen skrifttype.... Der skal vel være en eller anden form for noget kode???


Mvh. Frank Andersen

1. En about box er en ganske almindelig form. Du kan lave en ved at vælge File|New|Form og derefter designe den fra bunden. Alternativt kan du vælge "File|New|Other...|Forms|About box" for at få et forslag til designet på en about box.

For at vise formen indsættes følgende i menukoden:
TForm2 *Form2 = new TForm2(Application);
Form2->ShowModal();
delete Form2;

Her antages det at formen hedder "Form2". Øverst i filen der indeholder menuen skal du tilføje linien
#include "Unit2.h"
Det antages her at din about form er gemt som Unit2.

2. For at vise en font dialog, placerer du en TFontDialog på den form hvor den skal vises. I koden skriver du:
if(FontDialog1->Execute())
{
//Kode der eksekveres hvis brugeren trykkede OK i dialogen
}




Det der med FontDialog...

Hvad skal der stå? Det virker fint med at vælge en skrifttype... men når man trykker ok kommer skrifttypen ikke frem det er den samme som før...

Der hvor man skriver er i RichEdit1 .... hvis det kan hjælpe...

Mvh. Frank Andersen



TFontDialog vælger kun skrifttypen. Den ved ikke hvad du vil bruge den til. Følgende ændrer skrifttypen på den markerede tekst, eller den næste tekst der skrives, til den der blev valgt i FontDialog1:
RichEdit1->SelAttributes->Assign(FontDialog1->Font);



t